בג"ץ דחה את בקשת הממשלה: העו"ד הסרוג יגיע לדיון הדרמטי ביום חתונת בנו

בקשת הממשלה לדחות את הדיון בבג"ץ על חוק עילת הסבירות נדחתה, "נוכח אילוצי היומן". המשמעות, עורך הדין שמייצג את הליכוד יגיע לדיון ביום שבנו מתחתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 12:53 ה באלול התשפג

בג"ץ דחה את בקשת הממשלה: העו"ד הסרוג יגיע לדיון הדרמטי ביום חתונת בנו
עו"ד בומבך, מייצג את הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שקיבל את אישור היועמ"שית לייצוג פרטי בדיון על ביטול חוק עילת הסבירות בבג"ץ, החליט שר המשפטים יריב לוין כי מי שייצג את עמדת הממשלה יהיה עורך הדין הבכיר אילן בומבך שמזוהה עם מפלגת הליכוד.

התשובה של בג"ץ: "אילוצי היומן"

עם בחירתו להובלת הממשלה בעתירה החשובה, ביקש עו"ד בומבך מבג"ץ לדחות את הדיון, בטענה כי הממשלה צריכה עוד זמן על מנת להיערך וכי מדובר בסוגיה סבוכה, הוא גם מציין כי הממשלה צריכה להשיב גם ליועמ"שית, דבר שלוקח זמן. את טיוטת הבקשה, העביר לצדדים בעתירה. בנוסף, בנו של בומבך צפוי להתחתן באותו יום ה-12.9.

נתניהו וחיות

נתניהו וחיות, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL , Yonatan Sindel/Flash90

אבל היום הודיעו בבג"ץ כי הבקשה לחיית הדיון נדחית והסבירו: "בהינתן ההרכב המורחב שנקבע ונוכח אילוצי היומן לא ניתן להיעתר לבקשה לדחיית הדיון הקבוע ליום 12.9.2023. עם זאת, ככל שהדבר יידרש נשקול לאפשר השלמת טיעון בכתב לאחר הדיון". המשמעות, ייתכן שבומבך יצטרך להגיע אל הדיון הקריטי בבג"ץ, ביום החתונה של בנו.

נזכיר כי הדיון שייערך בבג"ץ ב-12.9, הוא אחד החשובים בהיסטוריה של המדינה, ייערך עם הרכב מלא של 15 שופטים, דבר תקדימי שלא קרה בעבר, ויהיה אחד הדיונים האחרונים של נשיאת העליון אסתר חיות לפני פרישתה לגמלאות.