פרסום ראשון החוק החדש של הח"כ הסרוג נגד היועמ"שית

חבר הכנסת אביחי בוארון ממפלגת הליכוד הגיש הצעת חוק שתגביל את היועמ"שים וסגניהם: לפני מינויים לשופטים במחוזי או בבג"ץ הם יצטרכו לעבור תקופת צינון של חמש שנים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/07/23 14:24 א באב התשפג

החוק החדש של הח"כ הסרוג נגד היועמ"שית
אביחי בוארון עם שמחה רוטמן, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בצל השינויים במערכת המשפט שמעבירה הקואליציה, חבר הכנסת אביחי בוארון ממפלגת הליכוד הגיש הצעת חוק שתתיל מגבלה נוספת על היועצים המשפטיים ותחייב אותם לצאת לתקופת צינון כפי שמקובל בתפקידים אחרים. 

צינון של חמש שנים: חוק חדש להגבלת היוע"משים

על פי הצעת החוק, לא יתמנה לשופט בית המשפט העליון או לשופט בית המשפט המחוזי מי שכיהן באחד התפקידים: היועץ המשפטי לממשלה, משנה ליועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, משנה לפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לכנסת אלא אם כן עברה תקופה של חמש שנים מיום סיום כהונתו.

"עלול ליצור מראית עין"

אביחי בוארון. מתמודד נגד מסיקה

אביחי בוארון.  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "החוק היום קובע תקופת צינון של שנה וחצי למינוי שופט עליון, עבור מי שכיהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה. תקופת צינון זו צרה מאד, הן במשכה והן בתפקידים שהיא חלה עליהם. המצב הנוכחי, שבו בעלי התפקידים הנוספים המנויים בהצעת חוק זו יכולים זמן קצר לאחר סיום תפקידם או לגבי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שנה וחצי בלבד לאחר סיום תפקידם, להתמנות לשופטי בית המשפט העליון או המחוזי, עלול ליצור מראית עין, שמא יתחשבו בזמן כהונתם בדעתם העתידית של המכהנים בוועדה לבחירת שופטים וכך חלילה יחטאו לתפקידם".

"יוזם הצעת החוק מאמין כי תקופת הזמן הקיימת איננה מספיקה כדי ליצור הפרדה מוחלטת ואי-תלות בין בעלי התפקידים האלו לבין השופטים המכהנים באותה עת בוועדה לבחירת שופטים ועלולים להיות אלו אשר ימנו את אותם בעלי התפקידים לבית המשפט העליון והמחוזי".