בלעדי עידית סילמן הפסיקה להגיע להפגנות להשבת הבנים - הפעילים מאוכזבים

לפני שלוש שנים הייתה ח"כ עידית סילמן ממובילות המחאה הציבורית להשבת הבנים הביתה, בכל יום שישי נסעה ל"מסדר הדר" בגבול עזה, אבל כבר קרוב לחודשיים שהיא כמעט ולא מגיעה להפגנות | הפעילים שנותרו מאחור: "אכזבה מאוד גדולה, סילמן לא מספקת את הסחורה". סילמן: הייתי עסוקה בהעברת התקציב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/10/21 17:16 ח בחשון התשפב

עידית סילמן הפסיקה להגיע להפגנות להשבת הבנים - הפעילים מאוכזבים
לאה גולדין ועידית סילמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קודם כניסתה לממשלה הייתה ח"כ עידית סילמן ממפלגת ימינה מתייצבת כמעט בכל יום שישי באנדרטת חץ שחור שבגבול רצועת עזה, ומפגינה בעד השבת החיילים הנעדרים שמוחזקים בידי חמאס. אלא שכבר קרוב לחודשיים סילמן לא הגיעה, והמפגינים והשותפים למאבק נותרו מאחור. בשיחה עם חדשות כיפה מספרים פעילים ב"מסדר הדר" על תסכול גדול דווקא מאנשי הציבור בהם תלו תקוות גבוהות.

עד הקמת הממשלה דאגה סילמן להעלות תמונות כמעט בכל יום שישי מהאנדרטה ודיברה על הצורך בלהגיע כל שבוע בכדי לתמוך במשפחה.  "אני מגיעה אל המסדר כבר 64 ימי שישי ברציפות, אין זה פלא שנקודות התמיכה והקריאה להשבת הבנים הולכות וגדלות", כתבה עידית באחד הפוסטים בדף הפייסבוק שלה. אבל את התמונות ממסדר הדר החליף סלפי ממליאת הכנסת.

סילמן במסדר הדר קודם הקמת הממשלה

סילמן במסדר הדר קודם הקמת הממשלה צילום: פייסבוק

 

פעילים במסדר הדר ובמאבק להשבת החיילים הנעדרים, מותחים בפני חדשות כיפה ביקורת קשה על סילמן שהייתה ממובילות ההפגנות ביום שישי וכבר תקופה שהיא לא מגיעה, "יש אכזבה מאוד גדולה, עידית לא מספקת את הסחורה", מספר בכיר במאבק, ומוסיף כי נהגה להגיע כמעט בכל יום שישי "אחרי שקמה הממשלה היא נעלמה, לא מעדכנים את המשפחה בשום דבר וממשיכים לחלק מתנות לחמאס. יש הרבה דברים שהממשלה הייתה יכולה לעשות".

"השתמשה בהורים כדי לבנות קריירה"

פעיל אחר מספר על התחושות הקשות ותוקף את סילמן: "אני לא רוצה להאמין לזה, אבל זה מרגיש כאילו עידית השתמשה בהורים האלה כדי לבנות את הקריירה הפוליטית שלה. ועכשיו שהיא כבר בתפקיד החשוב שלה בממשלה היא לא מגיעה, ומסננת אותם - פשוט כי היא כבר לא צריכה אותם".

"כבר שנים שבימי שישי אין אמא בבית, כי עידית נוסעת לחזק את משפחת גולדין מול אנדרטת חץ שחור" סיפר עד לא מזמן שמוליק סילמן, בעלה של חברת הכנסת. בחשבון הטוויטר שלה מגדירה עצמה חברת הכנסת כ"מובילת המאבק להשבת הבנים" לצד התארים העדכניים של יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות.

לפני מספר שבועות טס ראש הממשלה, נפתלי בנט, לפגישה עם נשיא מצרים. ערוצים זרים דיווחו על פגישות במצרים של גורמים ישראלים ופגישות עם נציגים מהרצועה, במטרה להגיע להסדרה עם חמאס. לפני כשבוע דווח באתר פלשתיני כי ישראל חזרה בה מהתניית שיקום רצועת עזה, בהתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים. 

כאמור עד לא מזמן התנגדה סילמן בחריפות למהלכים דומים. בפוסטים שהעלתה לפייסבוק קודם הקמת הממשלה כתבה: "לא תיתכן הסדרה עם החמאס בלי השבת הבנים. השבת הבנים היא לכתחילה ולא חלק משלבים מאוחרים בתוכניות הסדרה או הפסקות אש כאלו ואחרות". "אין הסדרה בלי השבת הבנים", כתבה בפוסט אחר, אבל לייקים לחוד וממשלה לחוד.

בלשכתה של עידית מאשרים כי בחודש וחצי האחרונים, מאז העבודה על תקציב המדינה, סילמן לא השתתפה באירועי "מסדר הדר", אך מדגישים כי יזמה אירוע למען הבנים אך לפני שבועיים. וכי היא ממשיכה לפעול למען הבנים מאחורי הקלעים. ביקשנו לדעת מתי נכחה סילמן במקום מאז הושבעה הממשלה, אך לא קיבלנו תשובה.

 


(אביב גפן מצטרף ל"מסדר הדר").