משפחת גולדין תוקפת את בנט: "מרמים אותנו, הממשלה הזו היא הרבה יותר גרועה"

לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר גולדין שנעדר מאז צוק איתן תוקפים את ממשלת בנט-לפיד על ההתנהלות בסוגיית השבויים והנעדרים "משחקים בנו, איך אפשר לקדם תוכנית שלמה לשיקום עזה, בלי מילה על הבנים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/09/21 08:42 יג בתשרי התשפב

משפחת גולדין תוקפת את בנט: "מרמים אותנו, הממשלה הזו היא הרבה יותר גרועה"
לאה ושמחה גולדין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כבר שבע שנים שלאה ושמחה גולדין נמצאים במאבק ציבורי אליו נקלעו באופן טראגי. בנם, הדר גולדין נעדר מאז מבצע צוק איתן. ההורים שמחכים לבנם מספרים לראשונה על העבודה מול ממשלת בנט ולא חוסכים ביקורת על הפוליטיקאים והממשלה שלדבריהם גרועה יותר ממשלת נתניהו. 

בריאיון שהעניקו בני הזוג ל'ידיעות אחרונות' תקפו את ממשלת בנט על חוסר השקיפות מולם, "המציאות מול הממשלה הזו היא הרבה יותר גרועה. התחושה היא שמרמים אותנו. מול הממשלה הקודמת הכל היה על השולחן". סיפרו ההורים ותקפו בחריפות: "עובדים לנו על התת מודע. כאילו מטפלים בנושא, אבל לא קורה כלום. וזה הרבה יותר גרוע. משחקים בנו".

בני הזוג גולדין נמצאים בקשר שוטף עם ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים הרשמי מטעם מדינת ישראל. על העבודה מול בלום סיפרו: "בלום הוא בוגר גלעד שליט. הוא היה בצוותים של השב"כ שעסקו בנושא, ולכן המשוואה אצלו היא מקובעת. מבחינתו, צריך לספור גולגולות של מחבלים עם דם או בלי דם על הידיים וכמה מהם לשחרר עבור ביצוע עסקה. ואת זה צריך לשנות, צריך להתנות כל הסדרה ושיקום של רצועת עזה בהשבת הבנים תחילה ולא בשחרור מחבלים".


(לאה גולדין).

לפני מספר חודשים ניהלה ישראל מבצע צבאי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. בני משפחת גולדיםן סיפרו כי הייתה אצלם ציפייה להתקדמות סביב המבצע אבל התאכזבו לגלות שסביב הסדרה מול חמאס אין דרישה להשבת השבויים והנעדרים ברצועת עזה. "במהלך המבצע לא נעשה שום ניסיון להשבת הבנים. שום פעולה משמעותית תוך כדי לחימה. לא תכננו את זה ולא חשבו על זה", סיפרה לאה גולדין.

על הפגישה בין בנט לא-סיסי במצרים סיפרה לאה גולדין: "ביקשתי להצטרף. בגלל החשיבות של העניין. זה מוכיח למצרים שהנושא של החזרת השבויים והנעדרים חשוב לממשלה ולמדינת ישראל. גם בתיה ארד הייתה מצטרפת לנסיעות מדיניות, בכדי להראות שמדובר בנושא חשוב. אבל כאן, שום דבר, אף אחד לא דיבר איתי. גיליתי על הנסיעה דרך התקשורת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן