סגן גולובנציץ הובא למנוחות: "פעלת מתוך אהבת הארץ"

סגן דוד גולובנציץ הובא למנוחות בהר הרצל לאחר שנהרג כתוצאה מפליטת כדור במהלך אימון. אימו ספדה לו ואמרה: "לא יודעת למה נפל בגורלי להיות אמא שלך 22 שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/17 18:43 יא בתמוז התשעז

סגן גולובנציץ הובא למנוחות: "פעלת מתוך אהבת הארץ"
הלוויתו של דוד גולובנציץ, צילום: Hadas Parush/Flash 90

בבית העלמין הצבאי בהר הרצל הובא למנוחות סגן דוד גולובנציץ, שנהרג אתמול כתוצאה מפליטת כדור במהלך תרגיל בחסם ג'ילבר. גולובנציץ ז"ל, תלמיד ישיבת בני צבי בבית אל בעברו. דוד היה בן 22 במותו, והותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות. הוא הועלה מדרגת סג"מ לדרגת סגן לאחר מותו.

מפקדו של דוד, סא"ל סיון בלוך ספד לו: "דוד, חיילך מעידים כי היית להם מנהיג ומפקד נערץ. ראיתי איך פקודייך הלכו אחרייך והאמינו בך בעיניים עצומות. עשית את שהוטל עלייך לא כי היית חייב אלא כי כך חונכת. היית אדם וקצין ערכי שפעל מתוך אהבת העם והארץ. אנחנו מאמינים בדרכך, דרכנו, ונמשיך באותו הלהט וחדוות העשייה. דוד נפל בקרב חייליו שאהב ושאהבו אותו".

אמו ספדה לו, "ילד אהוב שלי, לא יודעת למה נפל בגורלי להיות אמא שלך 22 שנים. היתה לי זכות. תמיד דאגת שנהיה ביחד. אוהבת אותך לנצח דוד. למדתי עד עכשיו שיש 9 פרות קדושות עד שיבוא המשיח. אתה תהיה העשירי".

מפקד הפלוגה המסייעת, יוסף מלכא אמר בהספד:  "גולו היה לוחם ברמ"ח איבריו בנוי לתלפיות. אחד שבא לעבוד ולא לחלק הוראות. את המשימות הכי מעצבנות נתתי לך, כי ידעתי שרק אתה יודע לעשות אותן על הצד הכי טוב. למדתי ממך המון".

"תמיד אהבתי לשמוע את הסיפורים שלך שגרמו לי לחייך", ספד לו חברו. "תמיד ידעתי שכשאני צריך עזרה יש על מי לסמוך. היית הכתף התומכת בתקופת ההכשרה. למדתי ממך המון דברים, חשבון הנפש שידעת לעשות עם עצמך. להתראות חבר יקר, אח אהוב, אוהב אותך לנצח".

התחקיר על מותו הטראגי של סגן גולובנציץ מעלה שאלות קשות שטרם ניתנה להן תשובה ומהתחקיר הראשוני עולה כי לא מעט נהלי בטיחות לא נשמרו במהלך תרגול הפתע. החיילים לא פרקו את הנשקים שלהם לפני התרגיל, מפקד המחלקה לא לבש אפוד מגן כנדרש ואש חיה נורתה למרות שבמהלך התרגיל אין צורך לנקור את הנשק. 

בעקבות האירוע הורה ברמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, על עוצר אימונים כלל צה"לי ביום חמישי הקרוב וביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא. הרמטכ"ל יקיים באותו יום ישיבה מיוחדת של פורום המטה הכללי בנושא זה.