משפחת גולדין באולטימטום לממשלה: תשובות תוך 10 ימים או שנפנה לבג"ץ

במכתב ששלחה משפחתו של הדר גולדין הי"ד, הם דרשו מנתניהו וליברמן שיפעלו ליישום החלטת הקבינט על הפעלת הלחץ על חמאס, כחלק מהמאמצים להשיב את גופותיהם של בנם ושל אורון שאול הי"ד

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/17 20:39 טז באב התשעז

משפחת גולדין באולטימטום לממשלה: תשובות תוך 10 ימים או שנפנה לבג"ץ
לאה ושמחה גולדין, צילום: פלאש 90

משפחת גולדין שיגרה הערב (שלישי) מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, בו הם דורשים ליישם את החלטת הקבינט להפעיל לחץ על חמאס ולא הם יפנו בנושא לבג"ץ.

במכתב ששלחה המשפחה, באמצעות עורכי הדין אביעד הכהן ועודד סבוראי והקליניקות המשפטיות במכללת 'שערי משפט', הם דרשו מנתניהו וליברמן להגביר את הלחץ על ארגון הטרור העזתי, כדי לקדם את השבת גופותיהם של בנם סגן הדר גולדין  והחטוף השני אורון שאול הי"ד.

עוד נכתב מטעם המשפחה כי במידה והם לא יקבלו תשובות שיניחו את דעתם, הם לא יהססו לפנות לבג"ץ, כדי שזה יברר מדוע הממשלה לא מיישמת הת ההחלטות שקיבלה.

בינואר האחרון החליט הקבינט המדיני-בטחוני על שורת צעדים שנועדו ללחוץ את חמאס. ההחלטות המרכזיות היו, לא להשיב גופות של מחבלי חמאס, צמצום כניסתם של תושבי הרצועה לישראל לטובת עניינים הומניטריים והרעת תנאיהם של מחבלי הארגון שכלואים בישראל.

דרישה נוספת שעלתה מצד המשפחה, היא שהממשלה תודיע 3 ימים מראש על כל כוונה להשיב גופות מחבלים שחמאס דורש, זאת כדי לתת למשפחות גולדין ושאול את האפשרות להביע את התנגדותן. יש לציין כי במהלך החודשים האחרונים הוחזרו כ-30 גופות מחבלים מבלי שניתנה למשפחות הזכות להתנגד לכך.

מלשכת ראש הממשלה נמסר לחדשות 10 כי משפחת גולדין קיבלה עדכונים על הנעשה מצד המדינה בכל הנוגע ליישום החלטות הקבינט וכן שראש הממשלה פועל על מנת להביא להשבתם של הדר גולדין ואורון שאול לקבורה בישראל.