מפקד גדס"ר גולני הדיח חייל דתי בגלל זקן. האם צה"ל ניסה לטייח?

המפקד הורה לחייליו הדתיים להסיר את זקניהם, למרות שלחלקם היה אישור. אחד מהם סירב והודח. טענות על דרך הטיפול של צה"ל. ח"כ סמוטריץ': "מקרה חמור מאוד. גם עצם העניין וגם ניסיון הטיוח של דובר צה"ל". דו"צ: "הנחיה שאינה תואמת את הפקודות. המקרה טופל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/03/18 07:05 יט באדר התשעח

מפקד גדס"ר גולני הדיח חייל דתי בגלל זקן. האם צה"ל ניסה לטייח?
הודח למרות אישור זקן. לחיילים אין קשר לכתבה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני הדיח את אחד הלוחמים הדתיים ששירתו בחפ"ק שלו, לאחר שסירב למלא את הוראתו לגלח את זקנו, זאת למרות שהחזיק באישור לגידול זקן.

הכתב הצבאי של 'ידיעות' אחרונות, יוסי יהושע, פרסם אמש (שני) בחשבון הטוויטר שלו את השתלשלות המקרה.

"מפקד גדוד הסיור של גולני הורה לחיילים דתיים בחפ"ק שלו לגלח את הזקן למרות שהחזיקו באישורים המתאימים. אחד מהם סירב והודח מתפקידו". לטענת יהושע, צה"ל אישר את הפרטים אך החייל עדיין לא הוחזר לתפקידו. לדבריו, "עוד סיפור ועוד סיפור וככה מאבדים את אמון הציונות הדתית בצה"ל".

בהמשך הוא פרסם את אישור הזקן והוסיף כי מדובר בלוחם שעשה מאמץ גדול מאוד להתגייס לחטיבה ובכלל לשירות קרבי, למרות שחווה קשיים מבית.

אישור הזקן שצה"ל טען שהחייל לא הראה

אישור הזקן שצה"ל טען שהחייל לא הראהצילום: צילום מחשבון הטוויטר של יהושע

מי שגם נחשף לפרטים והטיל ספק בביקורת של דובר צה"ל הוא העיתונאי יאיר שרקי. "כשפניתי לצה"ל בצהריים עם הפרטים", הוא צייץ בטוויטר, "ערכו 'בירור' ואחריו בדובר צה"ל טענו בתוקף שהחיילים לא הציגו פטור זקן למרות שניתן להם זמן להביא אותו, ושלא ידוע בכלל אם יש להם פטור. בתמימותי עדיין האמנתי לדו"צ אז גנזתי את האייטם, סחטיין ליוסי שהתעקש והשיג את המסמך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי התייחס לדברי השניים ואמר: "מקרה חמור מאוד שצה"ל חייב לתחקר ברצינות, להפיק לקחים ולוודא שלא יחזור שוב.  גם עצם העניין וגם ניסיון הטיוח של דו"צ שטען שלחיילים לא היה אישור לגדל זקן".

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בהנחיה שאינה תואמת את הפקודות בנושא. המקרה טופל על ידי המפקדים והחיילים יממשו את זכותם לפטור על פי הפקודות. הנהלים בנושא יחודדו ביחידה".

יש לציין שעל רקע תגובת צה"ל פרסם הבוקר יהושע כי תחילה החייל שהודח לא חזר לתפקידו כחלק מחפ"ק מפקד הגדס"ר, אלא תוכנן להיות מועבר לשרת במפקדת החטיבה שבמחנה שרגא. עם זאת בהמשך הוא דיווח כי בצבא שינו את עמדתם והוא יישאר בגדוד.