מפלגת הלייבור אימצה את ההגדרה הבין-לאומית לאנטישמיות

הוועדה המבצעת של מפלגת הלייבור אימצה את הגדרת כוח המשימה הבינ"ל להנצחת זכר השואה, לאחר שסירבה לעשות זאת בעבר, בטענה שההגדרה מהווה ניסיון לחסום ביקורת לגיטימית על ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/18 19:48 כד באלול התשעח

מפלגת הלייבור אימצה את ההגדרה הבין-לאומית לאנטישמיות
ג'רמי קורבין, מנהגי הלייבור, צילום: shutterstock

כפי שפורסם הערב (ג') בחדשות עשר, הוועדה המבצעת של מפלגת הלייבור הבריטית ערכה היום דיון בנושא סערת האנטישמיות במפלגה, במסגרתו אימצה את ההגדרה המלאה של כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה לאנטישמיות, ותוציא הצהרה שתדגיש את הזכות לחופש ביטוי לא גזעני כשדנים על הפוליטיקה הישראלית. זאת, לאחר שסירבה בעבר לאמץ את ההגדרה המקובלת על ידי מוסדות רבים בעולם.

יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, השתתף בדיון, וב"גרדיאן" דיווחו מפי מקורות במפלגה כי לדעתם חלק מסעיפי ההגדרה לא ברורים מספיק, ועלולים לפגוע בלגיטימיות של ביקורת עניינית על מדיניות ממשלת ישראל, במיוחד הסעיף לפיו "הטענה שקיומה של מדינת ישראל הוא גזעני" מהווה אנטישמיות. לכן ההגדרה לאנטישמיות אומצה בחלקה ביולי האחרון. היום, כאמור, הוחלט בדיון לאמץ את כלל 11 הסעיפים המופיעים בהגדרה הבין-לאומית.

ביום ראשון אמר הרב הראשי הבריטי לשעבר, לורד יונתן זקס, כי "יהודים שוקלים לעזוב את בריטניה מחשש שג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה". הדברים נאמרו בריאיון שהעניק לתוכנית טלוויזיה מקומית. זקס, מהקולות הבולטים בקהילה היהודית בבריטניה כיום, אמר כי על קורבין להבהיר את התבטאויותיו נגד יהודים. "הוא חייב להתחרט ולהתכחש לדברים שאמר", טען זקס, "כשאנשים שומעים דברים כאלה שנאמרים במפלגת הלייבור, הם לא יכולים שלא לחוש איום קיומי".

"אני חושש שעד שהוא יביע חרטה ברורה על מה שאמר, הוא מהווה סכנה גדולה כמו שהיווה אנוך פאוול, הוסיף הרב הראשי הבריטי לשעבר. "כל מי שמשתמש במונח 'ציוני' בלי דאגה רבה, הוא סכנה להצתת להבות השנאה שהכו באירופה".

כזכור, לפני כשבועיים דווח ב"דיילי טלגרף" כי ראש מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, השתתף בכנס עם חברים בהנהגת חמאס בדוחא שבקטאר בשנת 2012. לפי הדיווח, קורבין הנחה פאנל בו השתתפו מספר אנשי ארגון הטרור, ביניהם חוסאם בדראן, שהיה מפקד הזרוע הצבאית בגדה המערבית ונידון ל-17 שנות מאסר בכלא הישראלי בגין מעורבותו בתכנון פיגועי התאבדות בתקופת האינתיפאדה השנייה. בדראן השתחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט. משתתף נוסף היה חאלד משעל, שהיה יו"ר הלשכה המדינית של חמאס.

בתגובה לפרסום, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "ההשתתפות של קורבין בטקס וההשוואה שעשה בין ישראל לנאצים צריכה להביא לגינויים מכל מקום – שמאל, ימין, וכל מה שביניהם". בתגובה, ענה קורבין: "מה שכתב נתניהו על מעשיי ואמירותיי שגוי. מה שדורש גינויים מכל מקום זה ההרג של יותר מ-160 מפגינים פלסטינים בעזה מאז מארס, כולל עשרות ילדים".