משפחת גולדין דורשת: לא לאפשר את קבורת המהנדס, עד להשבת החיילים והאזרחים מעזה

בפנית המשפחה לגורמים שונים נטען כי פתיחת סוכת האבלים בעזה, "היא עדות ברורה לכך שחמאס מחכה להזדמנות לקיים לוויה תקשורתית". בנט הבטיח כי יעלה את הנושא בפני ראש הממשלה

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/04/18 07:59 ז באייר התשעח

משפחת גולדין דורשת: לא לאפשר את קבורת המהנדס, עד להשבת החיילים והאזרחים מעזה
שמחה ולאה גולדין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפחת גולדין דורשת לא להשיב את גופת מהנדס חמאס שחוסל בסוף השבוע במלזיה עד שיוחזרו גופותיהם של החיילים החטובים ויתר האזרחים המוחזקים בעזה, כך עלה מפניה של המשפחה אמש (מוצאי שבת) לגורמים שונים

פניית המשפחה נעשתה למתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, למתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב פולי מרדכי ולמזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, תא"ל אליעזר טולדנו.

בסוף השבוע חוסל ד"ר פאדי אל בטאש, מהנדס של ארגון חמאס, בכניסה למסגד במלזיה על ידי אופנוענים. אל בטאש עסק ככל הנראה בייצור טילים ואמצעי לחימה נוספים והבוקר האשים ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה את המוסד הישראלי בביצוע פעולת החיסול.

בנט ונתניהו בכנסת

בנט ונתניהו בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בהמשך הדרישה של משפחת גולדין צוין על ידי כי "פתיחת סוכת האבלים בעזה, לאחר היוודע דבר מותו של אל בטאש, היא עדות ברורה לכך שחמאס מחכה להזדמנות לקיים לוויה תקשורתית שתהיה אירוע תודעתי שיש למנוע את קיומו כל עוד חמאס מחזיק בחיילי צה"ל ובאזרחים ישראליים בניגוד לדין ההומניטרי הבינלאומי".

ממשפחת גולדין נמסר: "הבהרנו לכל הנוגעים בדבר שעמדתנו בעניין זה ברורה ונחרצת ושאין להשיב את גופתו של אל בטאש לקבורה בעזה. אנו משוכנעים שישראל צריכה לפנות בעניין הזה גם למצרים ולא לאפשר את העברת הגופה של המחבל דרך מעבר רפיח".

מי ששיגר מסר דומה היה שר החינוך וחבר הקבינט מדיני ביטחוני, נפתלי בנט. "‏אסור שאיש הזרוע הצבאית של חמאס, פאדי אל בטאש, שנהרג במלזיה, יובא לקבורה בעזה, בטרם שחרור גופות הדר גולדין ואורון שאול, על מנת שיובאו לקבורת ישראל", הוא צייץ בטוויוטר והבטיח‏ כי יעלה את הנושא בפני ראש הממשלה היום.