מערך כשרות חדש? "נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה"

בתגובה להקמת מערך הכשרות החדש של ארגון צהר, יצאו עשרות רבנים בקריאת נגד, שבה הביעו חשש מפגיעה בבלעדיותה של הרבנות הראשית. "אם יש רצון לשפר, זה יכול לבוא אך ורק תחת סמכותה של הרבנות", כתבו

חדשות כיפה דויד ליבנה 26/02/18 10:30 יא באדר התשעח

מערך כשרות חדש? "נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה"
הרב שטרן והרב ליאור, צילום: לשכת הרב שטרן. פלאש 90/קובי גדעון

עשרות רבנים יצאו היום (ב') נגד הקמת מערך הכשרות החדש על ידי ארגון צהר. בקריאה שפרסמו הביעו הרבנים את חששם מ"נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה", וקראו לציבור: "אל לנו להתפתות לקולות הנשמעים, ומבקשים להקים מערכת נפרדת".

בין היתר חתומים על הקריאה הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב דוב ליאור, הרב מרדכי נגארי, הרב אריה שטרן והרב ברוך וידר.

"הרבנות הראשית לישראל היא הגוף הציבורי אשר עליו מוטלת האחריות הגדולה של פיתוח ושמירת המערכות התורניות - הדתיות במדינת ישראל", פתחו הרבנים את קריאתם. "כל פגיעה בבלעדיות של הרבנות הראשית, משמעותה, נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה".

לדבריהם, "מערכת הכשרות היא אחת המערכות החשובות המנוהלות על ידי הרבנות הראשית. אם יש רצון לשפר, כל תהליך כזה יכול לבוא אך ורק תחת סמכותה של הרבנות הראשית.

"אל לנו להתפתות לקולות הנשמעים, ומבקשים להקים מערכת נפרדת, לכשרות או לתחום אחר בחיי התורה בארץ ישראל. הקמת מערכת פרטית מזיקה להמשך ההתקדמות בנושאים הללו".

את קריאתם סיימו הרבנים במילים אלו: "תורת ישראל, תתחזק ותתגבר כאשר יתחברו הכל תחת המערכות של הרבנות הראשית, ומתוך השותפות יחד, נבנה ונקדם את חיי התורה במדינת ישראל".


להורדת הקובץ