שלושה ישראלים נעצרו בניגריה | לטענתם כי נשאו ספר תורה

שלושה ישראלים טסו לניגריה בכדי לצלם סרט אך ביום שישי האחרון נלקחו לחקירה ונעצרו. לטענת בני המשפחה הסיבה למעצר היא ספר תורה שנשאו עימם הישראלים, במשרד החוץ מכחישים את טענת המעצר ונמצאים בקשר עם העצורים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/07/21 09:25 ה באב התשפא

שלושה ישראלים נעצרו בניגריה | לטענתם כי נשאו ספר תורה
כוחות ביטחון בניגריה, צילום: shutterstock

ביום שישי האחרון שלושה ישראלים שהגיעו לניגריה מסיבות ידידותיות מצאו עצמם מאחורי סורג ובריח, לדברי משרד החוץ העלילו על הישראלים כי הם חברו לארגון אופוזיציה ובעקבות סיבה זאת הם הובאו למעצר, בני המשפחה טוענים כי הסיבה למעצר היא ספר התורה שהביאו איתם למסע. 


אחד העצורים.

בשיחה עם חדשות כיפה מסרו במשרד החוץ כי השלושה עדיין נמצאים במעצר ושגרירות ישראל בניגריה בקשר עם העצורים. כמו כן סיפרו במשרד החוץ כי השגרירות העבירה אוכל כשר לעצורים. כמו כן השגרירות מקיימת מגעים עם שלטונות ניגריה על מנת להביא לשחרורם של העצורים.

דובר משרד החוץ מסר לחדשות כיפה כי השלושה הואשמו בתמיכה במתנגדי משטר ברשתות חברתיות. אחד הישראלים הוא  איש הקולנוע רודי רושמן, איתו נמצאים אנדרו (נועם) לייבמן ואדוור דיוויד בניים. לשלושת העצורים ישנה אזרחות כפולה חוץ מהאזרחות הישראלית.

משפחות העצורים הוציאו מכתב בו כתבו: "רודי, אנדרו ושותפים עובדים במשך למעלה משנה ליצור סדרה דוקומנטרית בשם: "מעולם לא היינו אבודים" הסרט התיעודי הזה לא נועד להצהיר הצהרות פוליטיות על המדינות בהן יתקיימו הצילומים, צוות הצילום אינו תומך בתנועות פוליטיות כלשהן. הצוות פשוט שם כדי להתבונן בקהילות".

המשפחות הוסיפו כי: "למרבה הצער, חברי קבוצות פוליטיות בניגריה לקחו למטרותיהם תמונות של יוצרי הסרט והאשימו את היוצרים. אנשים אלה מעוותים את כוונותיהם של יוצרי הסרט במטרה ליצור קשר כוזב לעניינים פוליטיים מקומיים כאשר אין קשר כזה"

 "אנו עובדים עם שגרירויות ארה"ב, ישראל וצרפת בנושא, המעורבות שלהם סייעה בשיפור תנאי המעצר. אנו מקווים כי במהירות יצאו לאור העובדות כי לצוות הקולנוע אין מניעים פוליטיים ושהצוות
ישתחרר ממעצר בהקדם האפשרי".

אחד מבני משפחתו של רושמן כתב בטוויטר הבוקר: "תודה על התמיכה הנפלאה שאנו מקבלים מכל רחבי העולם ברודי רושמן, אנדרו לייבמן ודייויד בניים, המעוכבים כיום בניגריה".


יהודי ניגריה.