כבר נרשמת לקורס משגיחות הכשרות החדש?

מאז שבג"ץ חייב את הרבנות הראשית לאפשר לנשים לגשת למבחני ההסמכה להשגחת כשרות, מעט מאד בחרו לעשות זאת. בארגון 'השגחה פרטית' טוענים כי הסיבה לכך היא היעדר קורסי הכנה, לכן הם החליטו לפתוח אחד כזה. ראש מערך הכשרות: "הידע של המשגיחות שלנו לא נופל במאום מזה של המשגיחים, ואולי ההיפך הוא הנכון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/08/17 13:43 כה באב התשעז

כבר נרשמת לקורס משגיחות הכשרות החדש?
משגיחת כשרות בפעולה, צילום: ללא קרדיט

בארגון 'השגחה פרטית' מנסים להחיות את נושא משגיחות הכשרות ואתמול (רביעי) הם הודיעו על פתיחת קורס משגיחות שיכשיר את הלומדות למבחני הרבנות הראשית.

כבר לפני מספר שנים קבע בג"ץ כי אין מניעה שנשים יוכלו לעבור את מבחני הרבנות ולשמש כמשגיחות כשרות. עם זאת למעט מועד אחד, אף אישה לא ניסתה לגשת למבחני ההסמכה.

בעבר ארגון אמונה' שעמד מאחורי העתירה שהוגשה בנושא, פתח מחזור הכנה אחד אך מאז לא התקיימו מחזורי לימוד נוספים, מצב שבהשגחה פרטית מנסים לשנות.

"הקורס מיועד למי שמעוניינות בעבודה בתחום הכשרות", אומר ל'כיפה' ראש מערך הכשרות של הארגון הרב אורן דובדבני ולדבריו הוא גם מתאים "לכאלה שרוצות להרחיב את הידע בנושא לשימוש פרטי".

 עוד הוא מציין כי מאז ומצתמיד נשים היו נאמנות כשרות וכי "אין שום סיבה בעולם, ובטח שלא סיבה הלכתית, שאישה לא תוכל לשמש כמשגיחת כשרות".

מודעת הפרסום לקורס

מודעת הפרסום לקורסצילום: השגחה פרטית

ראש מערך הכשרות של הארגון, שעבר לפני מספר חודשים מהרבנות הראשית, אומר כי "אמנם לאחר פסיקת בג״ץ בנושא נאלצו ברבנות הראשית לתת לנשים לגשת למבחני ההסמכה, אבל כפי שמעיד דו"ח מבקר המדינה האחרון על מערך הכשרות של הרבנות - לצערי במבחן התוצאה ׳השגחה פרטית׳ היא עדיין ארגון הכשרות היחידי בישראל שמקבל נשים לעבודה בתחום. אגב - זה תואר שנשמח לאבד ולראות ארגוני כשרות נוספים מעסיקים נשים".

לטענתו שך הרב דובדבני, "הידע של המשגיחות שלנו לא נופל במאום מזה של המשגיחים, ואולי ההיפך הוא הנכון. ואת כל אלו שטוענים שאישה תתקשה לבצע את מלאכת ההשגחה בסביבה של מטבח תעשייתי - אני מזמין לבוא למסעדות של השגחה פרטית ולראות במו עיניהם איך נראית השגחה מקצועית ואפקטיבית".

"ברוך השם, השגחה פרטית מתרחבת", הוא אומר לסיום ומוסיף כי "כרגע קשה לנו לענות על הביקוש בשטח. מערך הכשרות שלנו מבוסס על אנשי ונשות מקצוע, והקורס נועד לאפשר לנו תוספת של כח אדם איכותי ומוסמך שיעזור לנו להעניק השגחה למלונות ומסעדות נוספים שמחכים לשירותי הכשרות שלנו".

בארגון מציינים כי "הקורס יחל בסוף חודש אוקטובר וניתן להירשם אליו ולקבל פרטים נוספים בדף הפייסבוק שלנו או במשרדי הארגון".