ריבלין: "הזדעזעתי עמוקות מהאירועים בפתח תקווה"

נשיא המדינה גינה את המחאה מול בית הכנסת של היועמ"ש, וכתב: "רמיסה גסה של זכויות הפרט, חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים שבין אדם לחברו". עוזרו של מנדלבליט: "נחצו קווים אדומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 09:03 ה בשבט התשעח

ריבלין: "הזדעזעתי עמוקות מהאירועים בפתח תקווה"
הפגנה נגד השחיתות, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"הזדעזעתי עמוקות מאירועי אמש בפתח תקווה", כך צייץ הבוקר (א') נשיא המדינה ראובן ריבלין בטוויטר, בתגובה להפגנה שהתקיימה אתמול מול בית הכנסת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "למנוע מאדם להתפלל לעילוי נשמת אמו עד אשר יידרש לחילוץ בסיוע של מאבטח? זוהי רמיסה גסה של זכויות הפרט, חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים שבין אדם לחברו", הוסיף.

בתוך כך, בריאיון לגלי צה"ל אמר עוזרו הבכיר של מדלבליט, ד"ר גיל לימון, כי "הוא לא היה נסער אבל זה מאוד הפריע לו. זו חצייה של קווים אדומים שצריכים להיות מאוד ברורים בין הפגנה לגיטימית שמבטאת את חופש הביטוי, לבין חדירה פרובוקטיבית ומכוונת למרחב האישי שלו ושל משפחתו, ולא בפעם הראשונה. אני שמח שהפעם זה עורר הד תקשורתי וציבורי שאני מקווה שהם קו פרשת המים ושמקרים כאלה לא יחזרו". 

לדבריו, ההפגנות חסרות טעם שכן אין להן שום השפעה על שיקול דעתו של מנדלבליט. "אביחי מנדלבליט הוא ישר כמו סרגל ועם עמוד שדרה. מי שחושב שבאמצעות הפגנה וקריאות הוא יוכל להזיז אותו מילימטר מהדרך הישרה, הדרך של הדין, החוק והמשפט - טועה ומבזבז את הזמן.

"מבחינת מנדלבליט ההפגנות לא היו פקטור מתחילתן וגם לא יהיו פקטור עד סוף התהליך. ההחלטה תתקבל רק משיקולים משפטיים וראייתיים". 

לימון טען כי לא ניתן להעריך מתי יסתיימו חקירות ראש הממשלה, אך ציין כי "החקירות בתיקי 1,000 ו-2,000 מתקרבות לשלבים האחרונים שלהן". 

מנגד, אינה שובל, אחת המפגינות מול בית הכנסת של מנדלבליט, טענה בגל"צ ב"המדרכה היא לא שטח בית הכנסת. היה שקט לחלוטין, חיכינו לצאת השבת והכל היה מתואם עם המשטרה". אורן סימון, מפגין נוסף, אמר: "כל אלה שצועקים עלינו מרה - שר הפנים רצה להקים אדם משבעה כדי להצביע".