השביתה בירושלים הופסקה: צוות מיוחד ידון במחלוקת

בצוות יהיו חברים מנכ"ל משרד האוצר, הממונה על התקציבים, מנכ"ל משרד הפנים ומנכ"ל העירייה, והם ידונו בכלל הסוגיות הנמצאות במחלוקת בין העירייה לאוצר. מכתבי הפיטורים יוחזרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/18 14:18 כ בטבת התשעח

השביתה בירושלים הופסקה: צוות מיוחד ידון במחלוקת
זבל בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

משרד האוצר, משרד הפנים ועיריית ירושלים סיכמו היום (א') על הקמת צוות שידון ב-45 הימים הקרובים על כלל הסוגיות הנמצאות במחלוקת בין עיריית ירושלים ומשרד האוצר. 

בצוות יהיו חברים מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על התקציבים שאול מרידור, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב. 

בעקבות הסיכום התחייבה עיריית ירושלים למשוך את כל מכתבי הפיטורים לעובדיה, ולהקפיא את המצב עד לסיום עבודת הצוות. המשמעות היא שהשביתה בכל שירותי העירייה הופסקה.

הבוקר פתחה העירייה בשביתה כחלק ממאבקו של ראש העיר ניר ברקת במשרד האוצר בדרישה לתוספת תקציבית. במסגרת השביתה כל מערכות העירייה, ובהן גם טיפות החלב ושירותי פינוי האשפה, הפסיקו את פעילותן. רק מערכת החינוך פעלה כסדרה.

בעירייה טענו כי השביתה הגיעה על רקע האילוץ לפטר אלפי עובדים בשל אי העברת תקציב לירושלים. מדי שנה מקבלת העירייה תוספת תקציבית המכונה "מענק הבירה". מדובר בתקציב מיוחד שלוקח בחשבון את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל ואת צרכיה המיוחדים כאחת הערים העניות בארץ עם אחוז גדול של אוכלוסיות עניות כדוגמת ערבים וחרדים.

למרות שסכום המענק עולה מדי שנה, ברקת טוען כי הגידול הטבעי של העיר יוצר גירעון תקציבי של 140 מיליון שקל, ולכן יש להגדילו עוד יותר. בשנה שעברה עמד סכום המענק על 700 מיליון שקלים.

בתוך כך, לא כל הירושלמים תומכים במאבק, וישנם כאלה שאף מתנגדים לו. הבוקר שיגר עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת "התעוררות" והמועמד לראשות העיר ירושלים, מכתב למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן בו הוא דורש ממשרדו לחייב את את ברקת לשלם על כלל הוצאות הקמפיין נגד שר האוצר מכיסו הפרטי ולא מכספי ציבור.

לצד מכתבו של ברקוביץ, פעילי תנועתו שינו את הכיתוב על השלטים שתלו אנשי ברקת, בהם נכתבו מסרים נגד שר האוצר כחלון, וכתבו את שמו של ראש העיר, ניר. כך לדוגמה, במקום המשפט "כחלון מפקיר את ירושלים" נכתב "ניר מפקיר את ירושלים".

הקמפיין נגד כחלון הפך לקמפיין נגד ברקת

הקמפיין נגד כחלון הפך לקמפיין נגד ברקתצילום: תנועת "התעוררות"

לאחר הסיכום בין ברקת לאוצר על הקמת צוות מיוחד לדיון בנושאי המחלוקת אמר ברקוביץ: "תודה לאבי ניסנקורן שבהתערבותו השביתה הופסקה ונחסכו עוד ימים עם אשפה ברחובות. סחטיין גם על הקמפיין האישי של ניר ברקת. הוא הצליח לתפוס כותרות על גבם של תושבי ירושלים - בלי אף הישג. עשה סיבוב על ירושלים - בלי להציע חלופה או שינוי. מילא את ירושלים בערימות זבל, איים בפיטורי 2,150 עובדים, ומה קיבל? הקמת צוות משא ומתן. 

"זו לא הדרך לנהל את ירושלים. ירושלים חייבת מנהיגות אחראית, שיודעת להתנהל בבגרות וממלכתיות גם ברגעי משבר, ויודעת לייצר שיתופי פעולה עם כלל הגורמים בממשלה".