הרב סתיו: "יש לנו מצווה להחיל ריבונות בכל הארץ"

בריאיון לכתב העת של תנועת הריבונות, אמר רבה של שוהם ויו"ר צהר כי "ברמה העקרונית, מצוות יישוב א"י היא לא רק יישובה באופן פרטי". השר אלקין: "מקבל הרבה פניות להתמודד בירושלים, שוקל אותן ברצינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/18 15:09 כד באייר התשעח

הרב סתיו: "יש לנו מצווה להחיל ריבונות בכל הארץ"
הרב סתיו, צילום: פלאש 90

"מצוות יישוב ארץ ישראל היא לא רק יישובה באופן פרטי, אלא גם החלת הריבונות בכל מרחבי ארץ ישראל", כך אמר רבה של שוהם ויו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, בריאיון לכתב העת של תנועת הריבונות.

לקראת יום ירושלים יראה אור גיליון מספר 10 של תנועת הריבונות, שבו יופיעו שורת ראיונות, כתבות ומאמרים סביב חזון הריבונות ויישומו בזירה המדינית-פוליטית וההסברתית. בין היתר יובאו דברים מפיהם של פוליטיקאים ואנשי ציבור שונים, שבהם הביעו את דעתם בנושא הריבונות.

בריאיון עמו אמר הרב סתיו כי "ברמה העקרונית, אני כתלמיד ישיבת מרכז הרב וכתלמידו של הרב צבי יהודה קוק, גדלנו על היסוד של מצווה ד' ברמב"ן שעניינה ומהותה הוא שמצוות יישוב ארץ ישראל היא לא רק יישובה באופן פרטי, אלא גם החלת הריבונות היהודית על ארץ ישראל. זו המצווה העקרונית והמהותית".

לדבריו, "בוודאי שיש לנו מצווה להחיל ריבונות, והשאלה המעשית היא אם יש לנו את היכולת המעשית לעשות זאת, אבל ברמה העקרונית בוודאי שזו המצווה, לקיים ריבונות ישראלית בכל מרחבי ארץ ישראל".

עוד ציין הרב סתיו כי "הגברת המודעות לנושא הריבונות לא צריכה להתבצע רק באופן ישיר, אלא היא נעשית סביב חיזוק העצמה החברתית והכלכלית שלנו, סביב חיזוק הקשר של החברה הישראלית למדינת ישראל ולארץ ישראל, וממילא הדבר יצמיח עוד מתיישבים, עוד אנשים שאכפת להם מהנושא, עוד אנשים שאהבת ארץ ישראל יוקדת בלבבם וממילא שאלת הריבונות תיפתר. 

"אם לאנשים תהיה תחושה של מאיסה בארץ אבות הרי שבוודאי יהיה פחות מקום לדבר על ריבונות. אם אנשים ירגישו שהם אוהבים את הארץ ואת המדינה, ובמקביל הערבים ימשיכו להוכיח שאינם רוצים בשיח של שלום איתנו אז ממילא הרצון לריבונות ילך ויגדל".

שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, התראיין גם הוא לכתב העת, והתייחס לחשש מפני תגובה פלסטינית קשה לנוכח העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "בשנים שאני בפוליטיקה שמעתי כבר כמה פעמים אנשים כמו אהוד ברק שיצאו בתחזיות מודאגות אם חלילה לא נתקפל ולא נתפשר... צריך להיות דרוכים אבל לא להבהיל את עצמנו בתחזיות אפוקליפטיות", אמר.

אלקין גם מתח ביקורת על הזנחת השכונות הערביות במזרח ירושלים, ואמר: "המדיניות, שאפיינה גם את השמאל וגם את הימין, של חוסר מעורבות וחוסר השקעה שם ולמעשה חוסר ריבונות הייתה טעות שהובילה לכך שמרבית פעולות הטרור של הגל האחרון יצאה מזירת ירושלים".

לסיום התייחס אלקין גם להתמודדותו האפשרית בבחירות לראשות העיר ירושלים, ואמר: "אני מקבל הרבה פניות, גם מגורמים עירוניים וגם מגורמים ארציים, להתמודד על התפקיד. אני שוקל את הדברים מאוד ברצינות. למרות שלכאורה אני היום שר ומשפיע בממשלה, ירושלים היא לא עוד עיר. היא לב האומה ולב העשייה ולכן אני שוקל את רעיון ההתמודדות מאוד ברצינות. מדובר גם בהחלטה שתנועת הליכוד תצטרך לקבל, אם להריץ מועמד. אקבל החלטה בשבועות הקרובים".