מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כמעט חצי מחיילי גולני בתמונה המפורסמת מעזה - תלמידי ישיבות הסדר

תמונתם של לוחמי גולני בלב פרלמנט החמאס כבשה את הרשת. שישה עשר מבין משתתפי התמונה הם חיילי הסדר מישיבות ראש העין, רמלה ואור עקיבא: "כל תלמידי הישיבה חשו התרגשות וגאווה גדולה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 15/11/23 20:58 ב בכסלו התשפד

כמעט חצי מחיילי גולני בתמונה המפורסמת מעזה - תלמידי ישיבות הסדר
התמונה ההיסטורית, צילום: 27א

ביום ה- 37 ללחימה בעזה, פרסמו לוחמי גדוד 13 של גולני ברשתות החברתיות, תמונה עם דגלי ישראל בפרלמנט חמאס בעזה, בבניין המועצה המחוקקת של חמאס. מייד עם פרסומה, התמונה ההיסטורית כבשה את הרשת והרימה את המורל. הערב נודע לחדשות כיפה כי 16 מבין הלוחמים שהשתתפו בתמונה המרגשת היו תלמידי ישיבות הסדר, מישיבת "אורות משה" בראש העין, ישיבת ההסדר ברמלה וישיבת ההסדר אור עקיבא.

"מתפללים עבור חיילנו ועבור כל החיילים שיחזרו לשלום"

ראש ישיבת "אורות משה", הרב גלעדי חלא, ששישה מתלמידיו הופיעו בתמונה סיפר בהתרגשות על הרגע שבו הוצגה התמונה לתלמידי הישיבה: "כשראינו את התמונה כל תלמידי הישיבה חשו התרגשות וגאווה גדולה ואנחנו מתפללים עבור חיילנו ועבור כל החיילים שיחזרו לשלום". ראש הישיבה הוסיף: "אנחנו נמצאים עם החיילים בקשר ואחרי שכולם ייצאו, אני צפוי לפגוש אותם באחת מנקודות ההתכנסות שאסור לציין כמובן".

"חלק מהחיילים שלנו כבר היו אמורים להיות בחופשת שחרור"

בתמונה מופיעים גם שבעה תלמידי ישיבת ההסדר ברמלה. "כשראינו את התמונה, אני ואחי התרגשנו מאוד מדרישת השלום שקיבלנו" אמר ראש הישיבה, הרב אריה הנדלר. "יש לנו בסך הכול שמונה חיילים שנמצאים בלחימה" סיפר הרב. "חלק מהחיילים שלנו כבר היו אמורים להיות בחופשת שחרור ואחד מהם נשוי טרי כמה חודשים, משפחה שורשית שעלתה מארצות הברית ואנחנו מתפללים עבור כולם שיחזרו לשלום" סיכם.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il