ההפחדות וההטעיות הדמוגרפיות, כדי לדחוף למדינה פלשתינית

בכנס תומכים שנערך אתמול באלקנה, הציג ארז צדוק שמתמודד בבית היהודי את התוכנית המדינית שלו. "כבר שנה וחצי שטראמפ בבית הלבן," אמר צדוק בכנס, "ואנחנו מחכים לתוכנית המדינית שלו במקום לנצל חלון הזדמנויות שכנראה לא יחזור וליצר מציאות אחרת."

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 17:06 כו בתמוז התשעח

ההפחדות וההטעיות הדמוגרפיות, כדי לדחוף למדינה פלשתינית
ארז צדוק, צילום: אבישג שאר ישוב

בכנס תומכים שנערך אתמול באלקנה, הציג ארז צדוק שמתמודד בבית היהודי את התוכנית המדינית שלו. "כבר שנה וחצי שטראמפ בבית הלבן," אמר צדוק בכנס, "ואנחנו מחכים לתוכנית המדינית שלו במקום לנצל חלון הזדמנויות שכנראה לא יחזור וליצר מציאות אחרת." בכנס היו גם שני מרצים אורחים, הדמוגרף והשגריר לשעבר יורם אטינגר שדיבר על השקר הדמוגרפי ועו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה שדיבר על בג"צ והשאלה היהודית.

לטענת צדוק, הימין לא מצליח להציג תוכנית מדינית וליישם אותה, כיוון שאין קונצנזוס לגבי הפתרון הכולל, ולכן מדינת ישראל ממשיכה לנהל את הסכסוך. צדוק מציע תוכנית מדינית שתעביר אותנו ממצב של ניהול הסכסוך, למצב של קידום הפתרון. התוכנית המדינית כוללת ארבעה רבדים: פיתוח עסקי ותעשייתי, בנייה והתיישבות, עצירת ההסתה וריבונות. 

פיתוח עסקי ותעשייתי ברמה שמייצרת שינוי, עלול לבוא על חשבון הפריפריה, ולכן צדוק רוצה להביא חברות אמריקאיות שיקימו מפעלים ביהודה ושומרון, עם מענקים מארה"ב על חשבון כספי הסיוע לרש"פ, הטבות מס מישראל ומיתוג של אחריות תאגידית לחברה שמקימה מפעלים באזורי עימות. צדוק העלה את הנושא לפני מספר חודשים בפני חברי קונגרס אמריקאים וקיבל תמיכה משמעותית. לטענתו תעשייה משגשגת ביו"ש, מעבר לפרנסה שתתן ליהודים הרבים שיעברו לאזור ולערבים שגרים שם, תהפוך את האוכלוסיה הערבית מענייה ונזקקת, ליצרנית ומשלמת מסים, דבר שיהפוך אותה לאטרקטיבית יותר בהסדר אזורי כולל.

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגב. נוכח בכנסצילום: אבישג שאר ישוב


בנושא ההתיישבות ציין צדוק שהמטרה של מיליון יהודים ביו"ש טובה מאוד, אבל אסור להישאר רק בגושים, ופירט בפני הנוכחים את תוכניתו להתיישבות במיקומים אסטרטגיים שתוריד מהשולחן את חלום המדינה הפלשתינית. לאחר ההתיישבות עבר צדוק לנושא ההסתה וטען שאפשר להפחית אותה גם באמצעים כלכליים. צדוק פירט באוזני הנוכחים את חוק קיזוז משכורות מחבלים שלדבריו במתכונתו המצומצמת הוא הרע במיעוטו, את חוק טיילור פורס האמריקאי שמונע מהרשות הפלשתינית תמיכה כלכלית אמריקאית כל עוד היא משלמת משכורות למחבלים, ומנופים כלכליים נוספים כמו מאגר הגז מול חופי עזה שיכול להזרים לערביי ישע מיליארדים, אם רק הרשות תפסיק את ההסתה ואת המשכורות למחבלים. 

הריבונות לדעת צדוק, מהווה את אבן נגף בכל תוכנית מדינית, לא בגלל שהיא לא רצויה, אלא בגלל שהיא מעלה את השאלות הקשות לגבי מעמד ערביי יו"ש. כדי להריץ את התוכנית המדינית, הריבונות בשלב ראשון תחול על כל הישובים הישראליים ביהודה ושומרון, ורק עליהם. היא תתרום גם להחלת החוק הישראלי על הישובים, לאחריות משרדי הממשלה במקום המנהל האזרחי וכמובן תימנע הריסות בתים. 

יורם אטינגר, שעומד בראש צוות אטינגר למחקרים דמוגרפיים, הסביר כיצד הרשות הפלשתינית מנפחת את מספר הערבים ביו"ש מ-1.8 מיליון ל-3 מיליון ושביחד עם פער ילודה לטובת היהודים וגם הגירה יהודית חיובית לעומת ערבית שלילית, הופכים את הבעיה הדמוגרפית ליתרון דמוגרפי. עו"ד שמחה רוטמן, היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה, הראה שבית דין הגבוה לצדק האמריקאי מטפל במאה עתירות בשנה בכל ארה"ב, בעוד שבג"צ שלנו מטפל ב-12-13 אלף עתירות, פוסל חוקים ושם את עצמו למי שקובע מה נכון וראוי ומה לא, כאשר הישראליות מבחינתו, כפי שהוא מגדיר אותה, עדיפה על היהדות. רוטמן הוסיף שכל נבחר ציבור צריך קודם כל להתחייב לשנות את המצב המשפטי, אחר בג"צ ימשיך למשול ולא הממשלה.