דתיים מתנדבים יותר

61% אחוזים מהדתיים מתנדבים לעומת 45% מהחילונים - כך עפ"י סקר חדש שהוזמן על ידי משרד החינוך

חדשות כיפה אורי פולק 14/09/10 00:00 ו בתשרי התשעא

דתיים מתנדבים יותר
יחצ, צילום: יחצ

בנות מתנדבות יותר מבנים, דתיים מתנדבים יותר מחילונים - כך עולה מסקר חדש שהוזמן על ידי משרד החינוך וארגון הגוינט, המעיד על מגמת ההתנדבות בקרב תלמידי התיכונים בישראל. הסקר, שבוצע בקרב 1560 בני נוער, הצביע על כך שכמעט חצי מתלמידי התיכון, 47% במספר, מתנדבים במסגרת כלשהיא.

עוד עולה מהסקר כי למרות עומס הבגרויות בכיתה י"א, דווקא אז עולה שיעור המתנדבים ל-62%, זאת לעומת 33% מתלמידי כיתות ח. ממצאי הסקר מעידים על כך כי הסיבה לכך היא ההתנדבות בתנועות הנוער. כמו כן מתברר כי 52% מהבנות מתנדבות לעומת 41% מהבנים, 61% אחוזים מהדתיים מתנדבים לעומת 45% מהחילונים.

יצוין כי מדובר בחלק ממגמה אותה מוביל שר החינוך, גדעון סער, אשר החליט באחרונה להכניס את פרמטר ההתנדבות אל הנתונים המבטיחים תגמול כלכלי לבתי הספר, במקביל לנתוני שיפור בבגרויות, אחוז הנשירה מהלימודים וכיוצא בזה. כעת מקדמים במשרד השתלמויות למנהלי בתי ספר במטרה שיעודדו יותר התנדבות בקרב תלמידיהם.

ירון לוץ, המשנה למנכ"ל האגודה להתנדבות, אמר בשיחה עם כיפה כי "המודעות להתנדבות בקרב כלל האוכלוסייה הולכת וגוברת בשנים האחרונות. אין ספק שהשירות הלאומי הוא גולת הכותרת של מפעל ההתנדבות בישראל. בשנה הנוכחית מתנדבים למעלה מ - 5000 בני ובנות שירות דתיים וחילוניים דרך האגודה להתנדבות במגוון מקומות ותחומי עשייה - מנהל, חינוך, בריאות, ביטחון, תרבות, איכות סביבה ואקולוגיה".

לדברי לוץ, "בנות הציונות הדתית פרצו דרך בתחום זה כבר לפני למעלה מ- 40 שנה עם הקמת האגודה להתנדבות וייסוד השירות הלאומי וכעת גם אוכלוסיות ומגזרים נוספים הולכים בעקבותיהן.