פרס נובל לשלום לתוכנית המזון: חובה מוסרית

הרב שרלו מסביר כי כי אחד הבעיות היסודיות של העולם היא שאנשים במתים מרעב ב'חצר האחורית של היקום', ומזכיר כי יש לנו חובה מוסרית לשמור על עולמו של הקב"ה מפני הנזקים של ייצור המזון

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/10/20 09:55 כד בתשרי התשפא

פרס נובל לשלום לתוכנית המזון: חובה מוסרית
חלוקת מזון, צילום: shutterstock

הענקת פרס נובל לשלום לתוכנית המזון של האו"ם היא תזכורת מוסרית ומשמעותית, ומעשה ראוי ביותר.
היא תזכורת לכך שהעולם רעב. שזו אחת הבעיות היסודיות של העולם. שבחצר האחורית של היקום מתים אנשים מרעב;

היא תזכורת לכך שרק סולידריות אנושית והירתמות בינלאומית יכולה להתמודד עם בעיות אלה; היא גם לא מסתירה את שפע התהומות של תוכניות בינלאומיות: שוחד ושלמונים, טובות הנאה, הגעת המזון דרך מתווכים למיניהם; האינטרסים וכדו'. ואף על פי כן - עם בעיות צריך להתמודד ולנסות לקדם את המצב בכל עת, אך לא לתת להן את משפט הבכורה בהתוויית המדיניות.

הלוואי. ולוואי ופרס הנובל הזה יפנה את תשומת הלב לאחת הבעיות האנושיות הקשות ביותר; ולוואי והוא יכניס את התוכניות הבינלאומיות לאור הזרקורים – בין בתועלת שיש בהן, ובהן במאבק הבלתי מתפשר בכישלונותיהם. אמונתנו העמוקה היא שניתן לנהל את המזון בעולם בצורה הוגנת יותר. שתביא ברכה הן לאתגרי ההשמנה של העולם המערבי והן לרעב הנורא שבעולם השלישי.

אמונתנו העמוקה היא שזו החובה שלנו, שאנו קוראים עליה השבוע בתורה – לממש את צלם א-לוהים שבנו; שעלינו לשמור על עולמו של הקב"ה גם מהנזקים הגדולים של ייצור המזון כיום, והשחתת המקורות הקיימים.  ולוואי. וייעשה העולם אגודה אחת לשמור את עולמו של הקב"ה ואת בריותיו.