ב'כאן' רמזו כי קנסות הרבנות מהוות חלק מתקציבה ויתנצלו על כך

במהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי טענו בסוף השבוע שעבר לקשר בין כמות הקנסות של הרבנות לתקציב המוסד. בארגון 'כושרות' הגישו תלונה לנציבת תלונות הציבור שמצאה אותה מוצדקת

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 20:12 יא בתשרי התשעח

ב'כאן' רמזו כי קנסות הרבנות מהוות חלק מתקציבה ויתנצלו על כך
כשרות, צילום: yaakov Naumi/Flash90

בסוף השבוע שעבר שודרה במהדורת 'חדשות כאן' כתבה שהציגה את הרבנות הראשית כמי שמחפשת להשית מספר גדול של קנסות על בתי עסק כדי להגדיל את הכנסתה. בארגון 'כושרות' התלוננו על כך לנציבת תלונות הציבור שמצדה הבהירה כי תלונת הארגון צודקת.

ביום חמישי שעבר פורסם על ידי תאגיד השידור הציבורי כי בשנת 2016 חלה עליה של 30% בקנסות שהטילה הרבנות הראשית לישראל על בתי עסק בישראל. עוד נטען בכתבה שסך הקנסות שהטילה הרבנות מהוות כ-10% מתקציבה ובכך נעשה קשר ישיר בין המוטיבציה של המוסד הרבני לקנוס את בתי העסק לבין תקציבה.

צפו בכתבה ששודרה ב'כאן':

https://www.facebook.com/toravoda/videos/1717670104951744/

בארגון 'כושרות' מיהרו להגיב על כך וטענו כי הנתונים בכתבה אינם נכונים מכיוון שכספי הקנסות מגיעים לקופת משרד האוצר ולא לקופתה של הרבנות. עוד נטען על ידי הארגון כי היקף הקנסות עלה מאחר והיקף ההונאות בכשרות עלו בהתאם וכי היחידה למלחמה בהונאה בכשרות התייעלה עם השנים.

בארגון לא הסתפקו בתגובה בדף הפייסבוק שלהם ושיגרו מכתב תלונה ךנציבת תלונות הציבור בתאגיד השידור הציבורי, אורלי ממן. במכתב חזרו על טענתם לפיה כספי הקנסות מגיעים לאוצר ולא כפי שאמר כתב הערוץ במהדורת החדשות.

במכתב התשובה ששלחה נציבת תלונות הציבור לארגון היא כתבה לדובר הארגון, תומר בן צבי: "טענתך מוצדקת. עצם ציון היקף הקנסות לתקציב הרבנות יצר זיקה להשתמעות כאילו הקנסות אותן רושמת הרבנות הינן חלק מתקציבה...דעתי היא שגם אם דברי המגישה (גאולה אבן, מ"ו) וראש התחום (שאול אמדרסקי, מ"ו) לא כוונו לכך...הדבר יצר הטעיההמחייבת תיקון והבהרה, הן כלפי הרבנות והן כלפי ציבור הצופים".

לסיום כתבה הנציבה כח במהלך אחת המהדורת שישודרו בשבוע הקרוב העניין יטופל וההבהרה המדוברת תפורסם.