"אין לאיפא"ק זכות לקבוע את עמדת ישראל"

שר הרווחה חיים כץ הצטרף למחאה במערכת הפוליטית נגד המדיניות שהוצגה על ידי השדולה בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. שדולת א"י בכנסת: "רעיון שתי המדינות אינו מופיע בקווי היסוד של ממשלת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/18 09:10 יט באדר התשעח

"אין לאיפא"ק זכות לקבוע את עמדת ישראל"
חיים כץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"איפא"ק היא ידידה גדולה וחשובה של מדינת ישראל. עם זאת אין זה מתיר לה לקבוע את עמדת ישראל בנושאים שונים, בוודאי לא מול נבחרי הציבור בארה"ב", כך אמר שר הרווחה חיים כץ, שהצטרף הבוקר (ג') למחאה במערכת הפוליטית נגד המדיניות שהוצגה על ידי השדולה בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"אני מצטרף לקריאתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ופונה לאיפא"ק לעדכן את החזון ואת המסרים ולהוציא את הצעת המדינה הפלסטינית משני אלו. ובוודאי שלא להציג בפני חברי הקונגרס והסנאט את פתרון שתי המדינות כעמדת מדינת ישראל, שכן הדבר פשוט לא נכון ומדינת ישראל לא תומכת בהקמת מדינת טרור בלב הארץ. וכל זאת לא גורע מחשיבות פעילותם עד כה בתחומים אחרים עבור מדינת ישראל", אמר כץ.

בתוך כך, ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ, שיגרו אתמול מכתב לראשי שדולת איפא"ק בארה״ב, בהם הנשיאה ליליאן פינקוס, נשיא ועד המנהלים רוברט כהן, המנכ״ל וחברי הוועד המנהל, בדרישה לתקן את מדיניות איפא"ק בנוגע לפתרון שתי המדינות כפי שהתבטאה בפתיחת הכנס הנוכחי.

ראשי השדולה פתחו את מכתבם בתודה על התמיכה האיתנה  במדינת ישראל. ״איפא"ק הוא חוד החנית בחיזוק הקשר העמוק וארוך השנים בינינו, וחברי שדולת ארץ ישראל בכנסת מעריכים מאוד את מאמציכם האינסופיים הנעשים למען מדינת ישראל. ערכינו המשותפים ושאיפתנו לתיקון עולם, מבטיחים את הקשר הבל ינותק בין המדינות".

לצד זאת ראשי השדולה ביקשו להתייחס למדיניות איפא"ק בעניין פתרון שתי המדינות בקונפליקט הישראלי-פלסטיני כפי שבוטאה במהלך הכנס, ואשר התבררה כלא רלוונטית עוד. 

במכתבם מזכירים ראשי השדולה כי ״מפלגת השלטון, הליכוד, דחתה ב-2002 את רעיון שתי המדינות והחלטה זו בתוקף עד היום. יתרה מזאת, מרבית שרי ממשלת ישראל, מרבית חברי הקואליציה וחשוב מכל, רוב אזרחי ישראל מתנגדים לרעיון שתי המדינות. משכך, מדיניות זו אינה מופיעה בקווי היסוד של ממשלת ישראל". 

עוד הוסיפו כי לקחי העבר מלמדים כי נסיגות ישראליות המהוות תשתית להקמת מדינת טרור מוסלמית בלב ליבה של ארץ ישראל זו סכנה עצומה ביותר לביטחון ישראל. 

ראשי השדולה ציטטו את דבריו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין בדבר זכותנו על הארץ, וחתמו בקריאה לתיקון המדיניות. ״אנו קוראים לכם, מנהיגי שדולת איפא"ק וחבריה, לשנות את מדיניותכם ולעצב את החזון מחדש בהתחשב בלקחי העבר, במציאות העכשווית וברצון העם בישראל״.