אחרי פרישת ארה"ב מאונסק"ו: נתניהו הורה להכין את הפרישה של ישראל

לאחר שהאמריקנים הודיעו רשמית כי בכוונתם לפרוש מארגון אונסק"ו בסוף שנת 2018, בין היתר עקב יחסו המוטה לישראל, בירך על כך ראש הממשלה נתניהו והנחה את משרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון. אילת שקד: "צעד חשוב בקריעת מסכת הצביעות מעל פני אונסק"ו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/17 20:44 כב בתשרי התשעח

אחרי פרישת ארה"ב מאונסק"ו: נתניהו הורה להכין את הפרישה של ישראל
נתניהו והיילי בפגישתם, צילום: פלאש 90.Matty Stern

ארה"ב הודיעה היום (ה') באופן רשמי כי החליטה לפרוש מהארגון, שקיבל לאחרונה מספר החלטות אנטי-ישראליות. מחלקת המדינה האמריקנית אישרה את הדיווחים וגם בארגון אישרו שקיבלו הודעה רשמית על נסיגת ארה"ב מהארגון, שתיכנס לתוקף ב-31 בדצמבר 2018 לכל המאוחר.

בהודעת מחלקת המדינה שפורסמה על ידי הדובר הת'ר ניוארט נכתב: "זוהי לא החלטה שהתקבלה בקלות. המהלך משקף את דאגותיה של ארה"ב מענייניו הכספיים של הארגון, הצורך ברפורמה וההטייה המתמשכת נגד ישראל". הצעד יאפשר לארה"ב להישאר כמדינה משקיפה בארגון שהיא עצמה הקימה לאחר מלחמת העולם השנייה"

ארה"ב הודיעה למזכ"ל האו"ם על כוונתה להישאר מעורבת בפעילות אונסק"ו בתור מדינה משקיפה שאינה חברה על מנת לתרום את השקפותיה, עמדותיה וניסיונה בעניין מספר נושאים חשובים בטיפול הארגון – ובהם שמירה על המורשת העולמית, שמירה על חופש העיתונות וקידום שיתופי פעולה מדעיים וחינוכיים.

שרים בממשלה ובראשם, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירכו על המהלך שנעשה בחלקו הגדול בעקבות החלטות אנטי ישראליות. "זו החלטה אמיצה ומוסרית, משום שאונסק״ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה, הוא מעוות אותה", אמר. נתניהו והנחה את משרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון במקביל לארה״ב.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בירך גם כן על החלטת ארה"ב לפרוש מארגון אונסק"ו ואמר: "כנשיא הוועד הישראלי לאונסק"ו הודעתי לפני שנה בדיוק על הפסקה מוחלטת של כל פעילות ישראלית מול הארגון. ההחלטה יושמה במלואה. אונסק״ו הפך עצמו לבובה פוליטית של שונאי ישראל. אני מברך את הממשל האמריקני על ההתייצבות לצד האמת. מובן שעל ישראל להצטרף לפעולת הפרישה".

שרת המשפטים (הבית היהודי) אילת שקד אמרה: "ממשל טרמפ בהחלטה חשובה: כך ייעשה לארגון שפוגע במדינת ישראל ומתדלק בהחלטותיו השקריות והאנטישמיות את ארגון הBDS. פרישת ארה״ב הצפויה, היא צעד חשוב בקריעת מסכת הצביעות מעל פני אונסק"ו".