אושר לקריאה ראשונה: משכורות המחבלים יקוזזו

הצעת החוק של ח"כ שטרן לקיזוז משכורות מחבלים מהכספים שמועברים לרשות הפלסטינית, אושרה פה אחד בוועדת החוץ והביטחון. "לא נהיה צינור להעברת כספי טרור", אמר היו"ר, ח"כ דיכטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/18 12:51 ו באדר התשעח

אושר לקריאה ראשונה: משכורות המחבלים יקוזזו
הפגנה להשבת גופות מחבלים, צילום: וויסאם השלמון פלאש 90

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה, את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, לקיזוז משכורות המחבלים מהכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית.

הנוסח שאותו אישרה הוועדה מאמץ את ההגדרה הרחבה לפעיל טרור מתוך הצעת החוק הממשלתית אשר אושרה השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה. הצעתו של שטרן אושרה פה אחד.

הוועדה החליטה לקבל את הצעתו של עו"ד מוריס הירש, לשעבר ראש התביעה הצבאית ביהודה ושומרון, וכיום נציג "מבט לתקשורת הפלסטינית", ולקבוע כי הדו"ח אשר יגבש שר הביטחון על היקף התמיכה הכספית בפעילי טרור יכלול את התמיכה הניתנת לא רק על ידי הרשות הפלסטינית במישרין, אלא גם על ידי כל מי שפועל מטעמה, וזאת בנוסף לאש"ף, אשר כבר היה בנוסח הצעת החוק המקורי.

כמו כן, החליטה הוועדה להוריד את הסעיף בהצעת החוק שקובע על מה יתבסס הדו"ח שאותו יגבש שר הביטחון, בכדי להשאיר לשר את שיקול הדעת הרחב ביותר לגבי המקורות עליהם הוא נסמך.

לבסוף חידדה הוועדה כי ניכוי הכספים יתבצע בשנת הכספים העוקבת לדו"ח, מכספים המועברים לרשות הפלסטינית מכח הסכמי הביניים בינה לבין מדינת ישראל. 

יו"ר הוועדה ואחד מיוזמי החוק, ח"כ אבי דיכטר מהליכוד, אמר: ''כל עוד משלמים כספים ברשות הפלסטינית לטרור, וכל עוד הכסף לתשלום הזה עובר דרכנו, אנחנו ככנסת וכוועדת חוץ וביטחון לא יכולים לעצום עין. לא נהיה צינור להעברת כספי טרור''.