בשעה טובה הרגע מתקרב? זה מה שצריך לקחת לחדר הלידה

בכל מקום שתחפשו רשימות לקחת לחדר הלידה, תמצאו עשרות. קצרות וארוכות, מפורטות ומצומצמות. אבל מה הם הדברים שיעשו בדיוק את ההבדל ברגע האמת, ומה אסור לשכוח? אספנו בשבילך כמה עצות

חדשות כיפה נטע צלמרו כהן 04/08/21 17:21 כו באב התשפא

הרגע מתקרב? זה מה שצריך לקחת לחדר הלידה
צילום: שערי צדק

רגע לפני הרגע המרגש הזה שאתם הופכים משניים לשלושה ומזוג לפלוס 1, מה באמת חשוב וכדאי לקחת לחדר הלידה? אם להגיע לסופו של דבר, אני ממליצה לקחת כמה שיותר דברים שיגרמו לך להרגיש בנוח, עדיף שיהיו עומס של פריטים מאשר חיסרון של דבר אחד, שברגע עתיר הורמונים, ייראה כמו סוף העולם.

קודם כל, צודקות כל הנשים שממליצות להכין את תיק הלידה לפני שהצירים מגיעים. תקשיבי להן, הן כבר ילדו והן יודעות מה צריך. תחילת חודש תשיעי זה זמן מצוין.

כדאי לחלק את תיק הלידה לשניים. חלק גדול עבורך, ועוד כמה פריטים עבור הרך הנולד- כמו מוצץ ובגדים ליציאה מבית החולים. אז מה לוקחים?

אי אפשר בלי: תעודת זהות, כרטיס מעקב הריון, אם יש מסמכים רפואיים שכדאי שהרופא המטפל יראה לפני או מיד אחרי הלידה. ישנן גם נשים רבות שמכינות תכנית לידה: איך את רוצה ללדת, האם יש דברים מסוימים לשים לב אליהם, אנשים שהיית רוצה שיהיו איתך, איך את מעוניינת שיטפלו ביילוד בתינוקייה, ביות חלקי או מלא, הנקה או תמ"ל ועוד. מומלץ להעביר עותק של תכנית הלידה לאחות חדר לידה, ולבקש ממנה שלאחר הלידה תעביר את בקשותייך גם לתינוקייה. בנוסף, מומלץ לעבור עם בן הזוג על התכנית, שיהיה בעניינים ושידע גם איפה נמצאים כל המסמכים הרפואיים.

צידה לדרך: בקבוק מים, ומשהו טעים לאכול. גם למלווה שיהיה איתך. אני ממליצה על דברים מזינים שיתנו לך אנרגיה וכוחות. מטען! שלא יקרה מצב שברגע האמת אין לך סוללה לצלם את התמונה הראשונה של הנסיך או הנסיכה. גומיות לשיער, שפתון לחות, גרביים- כי קר שם בחדרי הלידה.

ללידה קלה יותר: שמן שקדים לעיסוי הפרינאום. בזמן הלידה נרתיק האם נתרחב בצורה מדהימה, אך לעיתים לא מספיק רחב בכדי לאפשר את יציאת ראשו של התינוק בצורה קלה, מה שעלול לגרום לקרעים שהם כבר נושא שיחה אחר. כדי למנוע ולהימנע ממצב זה, הקדימי את השימוש בשמן שקדים לעיסוי הפרינאום (האיזור שבין פי הטבעת לנרתיק) החל מהשבוע ה34 להריון. בחלק מבתי החולים ניתן לקבל מהמיילדות בקבוקי שמן ואף להיעזר בהן לעיסוי, אבל למען הסר ספק, הכניסי בקבוק או שניים לתיק הלידה. מחקרים, כפי שפורסם באתר כללית, הראו יתרון לנשים שעברו עיסוי פרינאום בהפחתת קרעים חמורים והפחתת שיעור הלידות המכשירניות, במיוחד בלידה הראשונה.

הבסיס:  כלי רחצה: מברשת ומשחת שיניים, שמפו, מרכך, סבון פנים וגוף, קרם פנים ומסרק.

אמונה ויהדות: לא חובה, אבל עם אמונות לא מתווכחים. סידור תפילה, ספר תהילים ו"נועם אלימלך"- הספר הקדוש של רבי אלימלך מליז'נסק. ספרון הידוע כסגולה ללידה קלה.

החלמה והבראה: תחתונים חד פעמיים in, תחתונים רב פעמיים out. בימים הראשונים שאחרי לידה, קיימים דימומים חזקים. בתי החולים תמיד יציעו את התחבושות שלהם, אבל תחתונים חד פעמיים הם פיתרון מושלם ליולדות. תרסיס אלו-פירסט להקלה על צריבה ועל הכאב מהתפרים. בקבוק עם פקק שיסייע בשטיפת המקום האינטימי.

בשביל ההרגשה ובשביל הנשמה: הגוף שלך, ואת, עברתם כרגע חוויה מדהימה, מיוחדת, מעצימה, כואבת, שמשנה את כולך גם בהוויה וגם חיצונית. כשאני חוזרת אחורה ללידה הראשונה שלי, הדבר שאף אחד לא הכין אותי אליו בחדר הלידה, זה הרגע שאחריי. הסתובבתי עם החלוק של בית החולים והרגשתי רחוקה מעצמי וממי שאני. בלידה הבאה כבר באתי מוכנה והשקעתי בעצמי גם במעט הכוחות שהיו לי ומתוך עייפות בלתי נגמרת, כי כשאני מרגישה שאני נראית טוב אני גם מרגישה טוב. אז קחי איתך- קרם גוף, בושם, בגדים נעימים להסתובב איתם במהלך ימי האשפוז, וכל דבר שיגרום לך להרגיש טוב ונעים עם עצמך. לא בטוח שתלבשי משהו חוץ מהחלוק של בית החולים, אבל תמיד כיף שיש את האופציה ללבוש בגדים של בית.

לסיכום, החשובים ביותר:

  1. בירוקרטיה- תעודת זהות
  2. מסמכי מעקב הריון ותכנית לידה
  3. שמן שקדים
  4. אוכל ושתייה לחדר הלידה
  5. מטען לטלפון הנייד
  6. תחתונים חד פעמיים
  7. ספרי/ קרם להקלה על התפרים
  8. כל דבר נוסף שיכול לגרום לך להרגיש טוב עם עצמך