10 דברים שחשוב לדעת - לפני נסיעה לחו"ל עם הילדים

התייעצנו, שאלנו, בדקנו, קראנו והחלטנו על כמה מקומות ובילויים הכרחיים בארצות הברית. אבל כל זה לא הכין אותנו, לרגע בו יצאנו מהצגה יוקרתית, והנערים שלנו אמרו בשקט: "חבל שלא נתתם לנו 5 דולר לקנות משהו במקום ההצגה". אז מהם 10 הדברים שבאמת חייבים לעשות לפני שיוצאים לחופשה בחו"ל עם הילדים? הרשימה לפניכם

חדשות כיפה מיכל כרמי 15/07/19 09:00 יב בתמוז התשעט

10 דברים שחשוב לדעת - לפני נסיעה לחו"ל עם הילדים
צילום: shutterstock

אתם מכירים את זה שאתם מתייעצים עם מישהו שנסע לחו"ל והוא מכין לכם רשימה: "10 הדברים שאתם פשוט חייבים לעשות ב...?". אז זהו, שלא. לא תמיד חייבים, ולפעמים זה ממש לא מתאים לכם. להתייעץ זה לרוב הכרחי (בכל זאת, לא בכל יום יוצאים עם המשפחה לנופש בחו"ל). אבל חשוב הרבה הרבה יותר לבחון כל המלצה, האם היא מתאימה לערכים שאני מאמין בהם? האם היא מתאימה לאופי המשפחה שלי?

יצאנו לטיול בארצות הברית: התייעצנו, שאלנו, בדקנו, קראנו והחלטנו על כמה מקומות ובילויים הכרחיים,  אבל כל זה לא הכין אותנו לרגע בו יצאנו מהצגה יוקרתית ויקרה (מאוד!!!) שאמרו לנו שאנחנו פשוט חייבים לראות, ושני הנערים שלנו אמרו בשקט: "חבל שלא נתתם לנו 5 דולר לקנות משהו במקום ההצגה הזו".

היינו בהלם. כשדיברתי איתם, שמתי לב שאני מנסה לשכנע אותם שהם נהנו, שזה הדבר הכי שווה, שיוכלו להגיד אחר כך: "הייתי בהצגה בברודווי", ובעיקר שפשוט חייבים לעשות זאת. "אמא, לא באמת חייבים להיות בהצגה בברודווי" הם ענו בשיא הרצינות, התמימות והאמת שלהם. וזה גרם לי לחשוב- האם באמת היה שווה להוציא יותר מ-80 דולר לכרטיס? האם בארץ הייתי מסכימה לשלם עבור משהו סכום כזה? ואולי...רק אולי...באמת לא חייבים לעשות את "רשימת הדברים שחייבים לעשות ב..". 

צילום: shutterstock

 

כשהגענו לגור בבוסטון, שמענו על מישהו שעושה ביטוח ושכדאי לכל הישראלים לעשות אצלו. התכוננו באמת לעשות זאת, ופתאום גילינו שחברה אחרת, מוכרת ואמינה, עושה ביטוח בתנאים שמתאימים לנו יותר. הצענו זאת לחברים, ובכל זאת הם בחרו להקשיב לעצות החובה, וברגע האמת שוב למדתי שתמיד כדאי לשמוע את העצות אך בסוף לבדוק בעצמך. 

יצאנו לטיול סוף שנה שהזכיר לי שוב כמה חשוב להתאים את הטיול למשפחה. כל מי שאנחנו מכירים נסע למערב ארצות הברית, והרים גבה כששמע שהחלטנו לצאת לטייל דווקא לצפון מזרח. ובכל זאת, למרות התגובות, החלטנו כך. למה? כי כשבדקנו את האפשרויות לקחנו בחשבון את גודל המשפחה, את תקציב הטיול (כבר שמענו על ישראלים שחזרו מרוששים), את החוויות החדשות שאנחנו רוצים לנסות, ואת הערכים החשובים לנו (טיול יחד, בטבע, עם פחות קליטה, פחות אטרקציות מלאכותיות , קרוב לבתי כנסת ועוד).

בכל זאת לא התאפקנו, והחלטנו שכל מי שאנחנו מכירים כבר יצא ל"שיט לווייתנים" ולא יכול להיות שלא נחזה גם אנחנו  בפלא. עלינו לשייט אחרי ששילמנו ממיטב כספינו עבור: 2 הורים ושבעה ילדים. אמנם צחקנו עד דמעות, חלקנו יחד רגעים מעוררי אימה שייזכרו לעד - אך זה לא היה קשור לשייט.

זה היה קשור לעובדה ששכחנו שכולנו בעלי קיבה רכה, ומקיאים כמעט בכל אוטובוס ונסיעה. לנו היה מצחיק, אבל אני לא בטוחה ששאר הנוסעים והקפטן נהנו מ"המשפחה המקיאה". סתם כקוריוז אספר לכם שלא ראינו אפילו לווייתן אחד, וקיבלנו כפיצוי כרטיסים לשייט חוזר.

צילום: shutterstock

 

אז מהם 10 הדברים שחייבים לעשות, לדעתי, לפני שיוצאים לחופשה בחו"ל?

1. לחשוב יחד מה הערכים החשובים לכם (עזרה לזולת, שיתוף, תפילות, שמירה על הטבע , הנאה וכו').

2. להחליט מה מטרות הטיול ובהתאם לתכנן זמנים להשגתן (מטרות משפחתיות: גיבוש- זמן לשיר או לשחק כדורסל יחד, אחריות- חלוקת מטלות, הנאה- אתגרים משפחתיים ועוד. מטרות אישיות מול הילדים: לדוגמה: הכרות אישית עם כל אחד - זמן לדבר , למידה ועוד).

3. לחשב מה התקציב לטיול וכמה ניתן לחרוג ממנו שלא יפגום בהנאה וברוגע. 

4. ללמוד את המסלול- כדאי לקחת מפות תתפלאו לגלות שגם בימינו עדיין יש מקומות בלי קליטה. 

5. סרגל מאמצים- כדאי לשלב ולגוון בין סוגי חוויות (קמפינג ומסלולים לבין מלונות ואטרקציות קלילות).  

6. לפרגן במהלך התכנון ובעיקר תוך כדי הטיול- מילה טובה וחיוך יכולים להפוך כל רגע לטוב יותר וכל זיכרון למשמעותי יותר. 

7. להתייחס לטיול גם כזמן להנאה, אך בעיקר כמתנה ללמידה של כולם על החיים. לדוגמה: תוך כדי הטיול לחשוב על התגובות שלנו:" האם זה שאעיר לה עכשיו על הטעות שעשתה יקדם, או שהיא כבר מספיק מבואסת מזה וחשוב יותר שנלמד כולנו שפאשלות  יכולות לקרות, וכדאי לזכור שחשוב יותר עם מי אתה נמצא ואיך אתה מתנהג ולמצוא דרך להנות למרות.."

8. לשמוע עצות מכמה אנשים שונים, ולדעת שלכל אחד יש את הזיכרונות שלו ואת האופי שלו, וזה בסדר אם אנחנו נהנים מדברים אחרים. "לכל אחד הטיול שלו". לא להרגיש פספוס מזה שלא הספקנו משהו שחשוב לאחרים. 

9. טיול זה אמנם זמן הנאה אך לא פחות חשוב לנצל את הזמן לתרגול ערכים: חלוקת אחריות, למידה משותפת מכל דבר , שיחה, בירורים ערכיים ועוד. הנאה לא מחליפה ערכים!!

10. לסמוך על בן הזוג. חשוב יותר ליהנות מזוגיות נעימה ומכבדת, להראות לילדים איך מתנהלים נכון גם כשלא הכל מתנהל על פי התכנון ואיך משתפים ופותרים בעיות מאשר להגיע מהר יותר או להספיק עוד אטרקציה שאולי בן הזוג כלל לא מעוניין בה. 

 

חופשה נעימה.

 

לטורים קודמים


מיכל כרמי - אשת חינוך: מרצת העצמה ומנחת חוגי הורים, מנהלת דף הפייסבוק: "שפר באהבה- מיכל כרמי" , כתבת , מורה ואמא לשבעה.