בשורה למטופלי פוריות בשומרון: מעקב קרוב לבית

מדובר בבשורה משמחת במיוחד עבור זוגות שנאלצו להיטלטל בשעות הבוקר המוקדמות לערי המרכז וירושלים ולחזור לעבודתם. ארגון אדוה: שמחים שהצלחנו לסייע לזוגות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/01/16 10:16 יז בשבט התשעו

בשורה למטופלי פוריות בשומרון: מעקב קרוב לבית
shutterstock, צילום: shutterstock

בשורה משמחת לזוגות מאותגרי פוריות הנזקקים למעקב זקיקים בבנימין ושומרון. עד עתה קופות החולים לא נתנו את הבדיקה והזוגות נאלצו להיטלטל לירושלים, פתח תקווה וכפר סבא לאחר פעילות של ארגון 'אדוה' וסיוע של משרד הבריאות חלק מקופות החולים יסדירו את השירות כבר עתה וחלקן בהמשך.

"לפני כמה חודשים פנה אלינו זוג מהשומרון והתלונן על העובדה שלא ניתן לבצע מעקב זקיקים בשומרון ובנימין", מספרת ל'כיפה' שרה בפלר שהיא ובעלה עומדים יחד בראשות ארגון אדווה. היא מסבירה כי מדובר בבדיקות דם ואולטרסאונד שנועדו לבדוק מתי הביוץ ולפי זה לעשות את הטיפולים.

"זו בדיקה שעושים אותה כל חודש במשך כל יומיים, בדרך כלל היא נעשית במרפאות בשעות הבוקר המקדמות והעובדה שהיא לא התבצעה עד עתה בשומרון הייתה קושי אדיר לזוגות, זאת למרות שיש את המכשור המתאים. זה שירות שניתן בקופות חולים בצורה סדירה בכל מקום אחר. בירושלים לדוגמה כל הקופות נותנות את זה", מסבירה בפלר.

"בדקנו עם עוד זוגות, ובפורום פוריות בכיפה, זוגות אמרו לנו "בגלל זה עברנו דירה מהשומרון, כי ראינו שאנחנו לא מצליחים לקום לפנות בוקר ואז לחזור ליום עבודה רגיל". חלקם קנו רכב רק למטרה זו למרות שלא תכננו לקנות ויש כאלה שעושים את זה אבל זה מאד מקשה להם את החיים שגם ככה מלאים במתח וציפייה", מספרת בפלר.

הזוג בפלר הרים את הכפפה ופנה למשרד הבריאות עם הטענות, "פנינו למשרד הבריאות והשר ליצמן והעוזר שלו מוטי טיפלו בזה בצורה רצינית ומוערכת. הם פנו לקופות החולים וביררו את העניין, וכבר קופת חולים 'לאומית' אמרו שזה קיים אצלם כל יומיים שזה אמנם לא מושלם אך עדיף על לא כלום".

בפלר מספרת כי גם בקופת חולים 'כללית' הודיעו שבקרוב יינתן השירות הזה ובמשרד הבריאות ממשיכים לטפל בנושא ויש עדיין תהליכים של דיונים עם הקופות האחרות.

"כשהקמנו את ארגון אדוה לפני שנתיים לא חשבנו שנעסוק בדבר כזה, המטרה הראשונית הייתה לתת לזוגות את המקום שאין להם מבחינה אמונית ונפשית, שירגישו שהם לא לבד. זה נושא שהוא לא מדובר ואנשים לא עוסקים בו אנשים מפחדים מחשיפה ופתיחות והיה לנו חשוב להפגיש בין הזוגות שיראו שהם לא לבד, שיראו שיש עוד אנשים שעוברים את זה. אנחנו רוצים להעלות את המודעות החברתית לנושא, איך מתייחסים לזוגיות עם בעיית פוריות. זה כמו ענן שמפריד בין אנשים ואף אחד לא יודע איך להתנהג איתו. אך כשראינו שיש צורך של הזוגות בטיפול בנושא הבדיקה נרתמנו לעניין, אנחנו משתדלים לסייע להם בכל דרך אפשרית ואני שמחה שיש גם תוצאות", אומרת בפלר ומוסיפה, "יאמר לזכותם של משרד הבריאות שהם מטפלים בנושא. טוב לראות שיש אוזן קשבת ושדברים פועלים".