סגן השר וורצמן: לעומת הפרזיטים, יש אנשים שנהנים מתרומה ויצירה

ח"כ אבי וורצמן השתתף בכנס השנתי של משרד החינוך שהתקיים במכללת "חמדת הדרום" ואמר כי "המשותף בין החינוך ויישוב הנגב הוא אמונה ומסירות, זריעה מתוך אמונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/13 11:47 כב בסיון התשעג

סגן השר וורצמן: לעומת הפרזיטים, יש אנשים שנהנים מתרומה ויצירה
יחצ, צילום: יחצ

מכללת חמדת הדרום האקדמית הדתית לחינוך בשדות נגב, אירחה אתמול (ה‘) את כנס "שוברים שגרה בהוראה ובלמידה" הארצי השנתי של משרד החינוך בהשתתפותם כ- 500 אורחים ובמעמד סגן שר החינוך, אבי וורצמן. בנוסף נטלו חלק ראש המועצה האזורית שדות נגב עו"ד תמיר עידן, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, נח גרינפלד, בנוסף לנשיאי וראשי מכללות ונציגים אקדמיים מכלל המכללות להוראה בישראל. המדובר בתכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) למצוינות של האגף להכשרת עובדי הוראה, המכשירה פרחי הוראה מצטיינים בעלי נתוני קבלה גבוהים במיוחד להוראה.

הכנס כלל תכנית אמנותית מרגשת של תלמידי בית הספר המחוזי לחינוך מיוחד "אורים" בבאר שבע. תכנית המצוינות מיועדת להכשרת מנהיגים חינוכיים במסלול לימודים מקוצר שנמשך כשלוש שנים (במקום ארבע), כאשר בנוסף למטלות הלימודיות מחויבים הסטודנטים המצטיינים לסטאז' בבתי הספר ולפרוייקטים חברתיים ואקדמיים עם הפנים לקהילה, כחלק מהכשרתם למנהיגות חינוכית עתידית.

סגן שר החינוך, אבי וורצמן ציין בדבריו: "זכות גדולה היא לברך את המעמד החשוב הזה כסגן שר החינוך של מדינת ישראל, אך יותר מכך אני נמצא כאן היום לשם קיום מצוות הכרת הטוב למקום ממנו למדתי, שכן זכיתי ללמוד ולסיים כאן במכללה תואר ראשון ותעודת הוראה. עוד ציין וורצמן: "לא במקרה משרד החינוך בחר לקיים כאן את הכנס החשוב הזה, שכן המטרה היא לחזק בכך את הפריפריה ועוטף עזה, לאות הוקרה על תרומתה של מכללת חמדת הדרום בשדות נגב לקידום פיתוח החינוך בפריפריה ובנגב אולם מעבר לכך- יש מכנה משותף וצד שווה בין עבודת חינוך לבין הנגב. שניהם מצריכים תהליך ארוך, אמונה, מסירות, זריעה בדמעה מתוך אמונה ותפילה שיבוא יום בו נקצור ברינה".

עוד ציין סגן השר כי: "במכתב תשובה שכתב דוד בן גוריון לתלמיד ששאל אותו לגבי הגדרת המושג חלוציות בחינוך כתב לו רוה"מ הראשון בתגובה: "חלוציות אין למצוא בספרות אך כל אחד יכול למצוא אותה בליבו. יש בדרך כלל שני סוגי אנשים, סוג אחד שאוהב לקבל והשני שאוהב לתת. אין הבדל מוחלט בין שניהם כי כל אדם צריך לקבל אחרת אינו יכול היה להתקיים, אך יש אנשים שהנאתם הגדולה והעיקרית היא שהם נותנים, יוצרים ומחדשים. הם אינם חיים רק על חשבון מעשי אחרים והנטייה והתענוג לתת, ליצור ולחדש מבחינתם זוהי החלוציות האמיתית. לעומת סוג אנשים זה, ישנן נטיות פרזיטיות באדם: לחיות מן המוכן, ממה שאחרים יצרו והכינו. מדינת ישראל לא היתה קמה אלמלא היו בנוער שלנו זה יותר משבעים שנה תכונות חלוציות: הכושר לשנות מעשי בראשית, וקיומה של המדינה והתפתחותה, גודלה, יופייה וטהרתה תלויים בתכונות החלוציות שנתגלו בנוער בדורנו ובדור הבא".

נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי בירך את סגן השר וורצמן, בוגר המכללה על פעלו בנגב, וקרא לו לקדם את החינוך בפריפריה, תוך טיפול בחינוך המדעי לגיל הרך כבסיס לפיתוח מצוינות עתידית.

בדבריו ציין פרופ' לוי: "חשוב להבחין בין המושג 'הצטיינות' ל'מצטיינות'. פרופ' אסא כשר מתאר את ההצטיינות בחמישה שלבים כאשר בשלב החמישי הוא מציין כי: 'ההצטיינות הנעלה דורשת שתי תכונות עיקריות- מידת האומץ להצטיין ומידת הצניעות והענווה' ,שכן אינך יכול להצטיין אם אינך עניו. מנהיג טוב צריך לדעת להכיל את תלמידיו, להסתכל להם בגובה העיניים ולפתח את הפוטנציאל הטמון בהם. את הדברים הללו תשיג רק באמצעות מידת הצניעות והענווה. יושבים כאן סטודנטים נציגים ממגוון המכללות להוראה- מכללות תורניות, דתיות לאומיות, ומהמגזר הערבי וכולם התאספו יחדיו במטרה אחת- לקדם את מערכת החינוך בישראל. תפקידנו להאמין בכל ילד וילד ולזכור שהילדים המוחלשים, אלה שאינם מאזוריה המרכזיים של המדינה והציבוריות הישראלית, הם שצריכים לקבל את מירב תשומת הלב שלכם ואתם צריכים לתת להם את המרחב, ללמד אותם בדרכים לא שגרתיות. תפקידכם כמנהיגי העתיד לא להיות מורים שיעשו עוד קצת מאותו הדבר אלא לצאת מהקופסה ולהנהיג ולחנך בדרך יצירתית".

ראש מועצת שדות נגב, עו"ד עידן תמיר: "גאוותי להיות ראש מועצה שבה יושבת מכללה שמחנכת לחינוך לערכים ושחרטה על דגלה בהנהגתו של פרופ' אבי לוי, לפתח דור של ערכים ושעושה זאת נאמנה ובאהבה מזה 18 שנים, תוך שילוב לימודים אקדמיים ותורניים ומעורבות חברתית משמעותית בבתי הספר ובקהילה. במערכת החינוך מתבצעות רפורמות, אך על עובדה אחת אין עוררין- רמת המורים היא החשובה ביותר להצלחת מערכת החינוך. אני גאה להיות חלק מטקס שמארח מנהיגי חינוך עתידיים שהחליטו ללכת לכיוון החינוך כדרך חיים למרות שיכלו לבחור על פי כישוריהם גם מקצועות אחרים. תודה לסגלי ההוראה והכשרה שליוו אתכם, והטמיעו בכם את השאיפה למצוינות, על מנת ולהפוך אתכם למורים מזן אחר. ילדינו, תלמידכם לעתיד מחכים לכם הטובים להוראה".