חודש ארגון בסינפי עולים

חודש-ארגון בסינפי עולים הקדמה כללית ומעט טיפים להעברת פעולות

חדשות כיפה מחלקת הדרכה,דפנה הרץ 13/03/03 00:00 ט באדר ב'



חודש ארגון –בסניפי עולים




מי מבינכם שנמצא לפני חודש ארגון, או בעיצומו, רצינו


להעלות מס' נק' חשובות שקשורות לפעילויות במשך החדש.



א. המטרה הכללית של החודש היא לארגן את הסניף, ולבנות


בסיס למשך כל השנה.



ב. גיוס חניכים ע"י פעילות קבועה בסניף ובמיוחד ע"י


האטרקציה הגדולה במשך כל החודש של עבודה יום


יומית בסניף שכולה למטרה אחת - שבת הארגון.



ג. יצירת קשר אישי עם החניכים - זהו חודש שבו יש


פוטנציאל עצום ליצירת קשרים שלא נוצרו


עד עכשיו - למשוך כמה שיותר חניכים ולברר


על חניכים שלא מגיעים, מדוע לא הגיעו ואיך אפשר


בכ"ז למשוך אותם.


מעט רעיונות




1. צעדה במוצ"ש ארגון יכולה לרשום המון להרמת המורל של


החניכים כדאי לארגן לפידים )אם זה לא מסוכן


מידי ואם כן אז - (, בלוני הליום, דגלים )בנ"ע


ישראל( וכו'…. אפשר כמובן לשים מוסיקה, שלטים וכו'


…. כיד הדמיון ….


2. בשביל שיגיעו הורים, כדאי להוציא הזמנות באמהרית


ורוסית. אפשר שצד אחד יהיה בעברית והצד השני מתורגם.


3. אם יש בסניף בעיה של מבנה אפשר לעשות תערוכות ניידות


שאפשר לשים רק למשך השבת בבית ספר, אולם ספורט,


או כל מבנה אחר שקרוב לאזור של הסניף.


4. חשוב וכדאי מאוד לתעד את כל מה שקורה במהלך החודש - או


במצלמות וידאו או בתמונות ובסוף החודש להציג את התמונות.


5. שליחים - מומלץ להזמין שליח/ים אתיופי/ם מכיוון ש הרבה


פעמים הרבה מהצלחת השבת תלויה בשליח וחשוב


שהוא יהיה מחובר לחניכים ולקב'.



נושא החודש - זהות ישראלית.



נושא הזהות הישראלית, במיוחד בסניפי העולים, חשוב מאוד אך


עם זאת, מורכב ולא פשוט וצריך ללמוד אותו היטב לפני


שמעבירים אותו לחניכים - כשאנו עוסקים בנושא הזה, אנו


בוחנים בעצם מהי מידת השילוב של הזהות של חניכנו כעולים


לבין השתלבותם בארץ ובמילים אחרות - מה להיות ? ישראלי,


אתיופי, או אתיופי - ישראלי וכו'….


הדיון בנושא רחב ואפשר למצוא עליו חומר לפעילות בחוברת


ההדרכה וחודש ארגון. אבל - לא כדאי להסתפק רק בפעילות שיש


בחוברת אלא להשתמש בנושאים הכלליים ואותם להתאים לחניכים


שלנו ע"י שנכנס לנעליים שלהם ונבין מהי נק' המבט שלהם.


לדוגמא :



נושא הגבורה


הגבורה שבעליה - המסע לא"י, אפשר להזמין איזשהו בוגר


שידבר על העליה לארץ ממה שהוא זוכר.



אהבת ישראל


אם זה לא כבד מידי, אפשר לדבר על גזענות, ועל התחושות


שלהם בחברה הישראלית.



אמונה


ללמוד על נושא האמונה בעדה, האם יש שוני בהגדרות האמונה


או בלימוד הנושא . וכמובן - תמיד חשוב להתאים את נושא


הפעולה ואת הרמה לחניכם שלנו


זהו,


המון המון הצלחה


מחלקת קליטה.



הקדמה על השימוש בפעולות לעולים:



קומונריות ומדריכים יקרים מאוד!


הדפים הבאים, באים כתוספת ולא כתחליף. ודאי שבחוברת


המקורית תמצאו פעולות מצוינות, הרעיון הוא פשוט לעבוד ע"פ


הכללים שכבר דיברנו עליהם לא אחת.


והנה הם כתזכורת:


כלל א'- להגיע לנושא דרך העיניים של החניכים. לחשוב ע"פ


הסביבה המקיפה את החניך - מה הוא שומע בבית, בביה"ס. מה


הוא יודע על הנושא ומאיזה כיוון הנושא יעניין אותו… אם


הנושא אני מוכר והחניך נפגש אתו לראשונה, המפגש חייב להיות


חוויתי, ולא להסתמך על ידע קודם.


ננסה לחשוב - האם הנושא חשוב לנו ומה שיותר חשוב - האם


הנושא חשוב לחניכים! איזה פעילויות יעניינו את החניכים ועל


זה נבנה את הפעולה.



כלל ב' - לדבר במושגים שמובנים לחניכים-


לא לדבר על סמך ידע קודם, לא לדבר במילים גבוהות, אלא


לפשט את הדברים עד כמה שניתן, ולהביא דוגמאות אקטואליות.


כלל ג' - להביא דוגמאות מחיי היום יום, ולהקביל מושגים


מוכרים.


כלל ד' - להעמיק בעצמך בנושא, ולהקיף יותר ממה שיבוא לידי


ביטוי בפעולה.


כמובן - רצוי לצרף מטודות והמחשות, תמונות, סרטים וכד'.


לפי כללים אלו אנו מקווים שתמצאו עוד הרבה רעיונות נוספים


שמתאימים לחניכים שלכם ומעניינים אותם.


לעניות דעתי, הנושא נהדר, כאילו נבחר בדיוק לסניפים שלנו.


תחשבו על זה קצת ותראו איך הנושא מתחבר נפלא!


בהצלחה וישר כוח!


דפנה הרץ.