הצעירים שמתנדבים במחלקה האונקולוגית

בזמן שמדברים על הדור הצעיר ששקוע באינסטגרם או בטיקטוק, הם מעדיפים להתנדב עם ילדי חולי סרטן. הכירו את המתנדבים הצעירים של עזר מציון

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/02/20 11:51 טז בשבט התשפ

הצעירים שמתנדבים במחלקה האונקולוגית
אפרת, צילום: יח"צ

כשהרב חנניה צ'ולק הקים את עזר מציון לפני 40 שנה, ספק אם הוא האמין שתוך ארבעה עשורים העמותה שבתחילה פעלה מביתו תהפוך לאחד הגופים הכי גדולים ומשפיעים במדינה בתחום הסיוע הפרא-רפואי, תזכה בפרס ישראל ותציל את חייהם של מעל 3,460 חולי סרטן דרך המאגר הלאומי למח עצם.

בעזר מציון ישנם מאות מתנדבים שלוקחים חלק בפעילויות ובשירותים השונים כדי לסייע ולתמוך, כשאחד הדברים הייחודים הוא המוני בני הנוער שנוהגים להגיע בזמנם הפנוי כדי להתנדב עם ילדים ונוער חולי סרטן במשך השנה, חלקם בני גילם.

הדר פורת (17) מאלקנה הגיעה לעזר מציון לפני כשנתיים דרך חברות שהתנדבו וסיפרו לה על העמותה, ומאז נקשרה למקום ולילדים. "בין הילדים למתנדבים יש קשר מיוחד" היא מספרת. "עזר מציון זו משפחה. לראות את הילדים נהנים וצוחקים בתוך התקופה הקשה שהם עוברים, זה דבר שנותן הרגשה טובה וממלא אותי".

הדר

הדר צילום: יח"צ

נתנאל גנץ (19) מהרצליה שמתנדב בעזר מציון מזה שנתיים וחצי מספר על הקשר עם הילדים שנמשך מעבר לפעילויות ההתנדבות: "ישנם כמה ילדים שב״ה הבריאו ועד היום אני בקשר איתם, יוצאים יחד ומשוחחים לעיתים קרובות".

נתנאל

נתנאלצילום: יח"צ

אפרת עפארי (17) מאורנית מספרת על ההשפעה של ההתנדבות: "כשאתה יוצא מהמחלקה אתה תמיד מרגיש בן אדם טוב, אתה יודע שמה שאתה עושה הוא בעל חשיבות עצומה. אני חושבת שכל פעם כשאני יוצאת מהמחלקה אני עושה חשבון נפש ומודה על מה שיש לי. ההתנדבות מכניסה לפרופורציה ולהסתכלות יותר בוגרת".

גם הדר מסכימה איתה. "המפגש עם הילדים הגיבורים נותן הרבה כוחות ואמונה" היא אומרת, :אני לומדת מזה גם הרבה על עצמי ועל כמה צריך להעריך את החיים עצמם ואת הדברים הקטנים שבהם". 

 לצד האירועים המשמחים, מחנות הקיץ והפעילות בחוץ, יש בהתנדבות במחלקות האונקולוגיות עם ילדים חולי סרטן גם הרבה אתגרים וקשיים. "מדי פעם רואים את הילדים סובלים מאוד" מספרת אפרת. "זה ממש קשה לראות את זה, ויצא לי כמה פעמים להתפרק". 

"אחת ההתמודדויות הקשות ביותר זה כשאחד הילדים נפטר במחלקה" מספרת הדר. "לצערי אני נפגשתי עם מוות של ילד שהכרתי, אבל עזר מציון היו מאחורי ותמכו בי במה שהייתי צריכה כדי להתמודד עם זה".

מדברים לא מעט דברים שליליים על הנוער של היום, דור ה-Z, על כך שמדובר בנוער שמעדיף לצפות במציאות מעבר למסכים ועוד. אבל כשפוגשים את בני הנוער המתנדבים בעזר מציון, אי אפשר שלא להתפעל ולהעריך אותם.

"אני חושבת שההתנדבות במחלקה זו חוויה מדהימה ומעצימה" אומרת אפרת, והדר מסכימה איתה: "לפעמים כל מה שהילדים החולים צריכים זה חיוך ממישהו או פשוט שמישהו יהיה איתם, וזו זכות ענקית לדעתי להיות שם בשבילם".

ונתנאל מסכם: "ההתנדבות בעזר מציון היא עבורי מתנת חיים. אני זוכה בכל פעם ללמוד על ערך החיים וכמה חשוב להעריך אותם. זכיתי ואני זוכה ללמוד על גבורה של אנשים שלמרות הקושי הרב בחייהם משתדלים לחייך ולשמוח ולקוות שהכל יעבור. עזר מציון זו עמותה שהיא משפחה, האנשים הטובים ביותר שהכרתי, ומעל כולם נמצאים הגיבורים מקומה 7 במחלקה האונקולוגית בבי״ח שניידר".

בעזר מציון נמצאים בימים אלו בעיצומו של מבצע "פרס מציל חיים" במסגרתו ניתנת לכל אחד ואחת ההזדמנות לזכות בשלל פרסים יוקרתיים ובמקביל לתרום לפעילות העמותה הכוללת תמיכה בחולי סרטן וסיוע בהצלת חיים דרך המאגר הלאומי למח עצם.

גם אתם יכולים לקחת חלק בהצלת חיים דרך 'עזר מציון', גם תורמים וגם זוכים בפרסים יוקרתיים