הרב סתיו התפלל בבית כנסת חרדי ויצא עם תובנה מטלטלת: "הגוף רעד"

הרב אברהם סתיו שיתף את עוקביו על התובנה שהרעידה אותו בבית כנסת חרדי בהר נוף: "אני יודע שאפשר להיות ציני ביחס לסיפור הזה. אני עצמי יכולתי להיות ציני למדי כלפיו, לולא היה הרעד שבגוף. והגוף לא משקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/24 22:00 כה בטבת התשפד

הרב סתיו התפלל בבית כנסת חרדי ויצא עם תובנה מטלטלת: "הגוף רעד"
הרב אברהם סתיו | , צילום: מרים צחי

הרב אברהם סתיו שמגוייס בימים אלו למילואים ונמצא בשטח שיתף את עוקביו בחשבון הפייסבוק על חווית השבת בבית כנסת חרדי עם הנשק האישי אחרי שלא ביקר בו זמן רב. "התפללתי השבת לראשונה מזה זמן רב בבית הכנסת החרדי הסמוך לבית חותני שבהרנוף" פתח הרב. "שבע עשרה שנים שאני מתפלל שם, אחת לכמה חודשים. אף אחד כמעט לא מדבר איתי, וגם אני לא מדבר כמעט עם אף אחד" המשיך.

"היחיד בבניין שנושא נשק, טרף לעיני גדודים של ילדים"

הרב שיתף בכנות על חווית התפילה כשהנשק לצידו: "הרגשתי קצת מוזר להגיע השבת, היחיד בבניין שנושא נשק, טרף לעיני גדודים של ילדים בוהים בטבעיות שרק במחוזות הללו עדיין לא אבדה". בהמשך סתיו עבר לאירוע שהותיר בו רושם רב: "ובעוד אני מעיין בהקדמה של שו"ת אדני-נחושת, ניגש אליי הגבאי, ושאל לשמי ולשם אבי. וכך, בפעם הראשונה מזה שבע עשרה שנה, עליתי לתורה בבית כנסת חניכי הישיבות".

"כשאסע מחר בבוקר בחזרה לשטח מול חאן יונס, אזכור ששולחים אותי לשם"

הרב סיכם את החוויה בהתרגשות: "אני יודע. זו לא קסדה טקטית וגם לא אפוד מגן. רק עליית 'רביעי' של פרשת שמות. אך כשאסע מחר בבוקר בחזרה לשטח מול חאן יונס, אזכור ששולחים אותי לשם, בתוך שאר ישראל, גם מתפללי בית כנסת חניכי-הישיבות הר-נוף"