ענהאל שמואלי: "הבת שלי שאלה אותי - אמא, למה עזרת לערבייה?"

אושיית הרשת הדתייה נתקלה באמא ערבייה במצוקה, עם שני ילדים קטנים באוטו. היא לא היססה ומיהרה לעזור, אך השאלה של הבת שלה תפסה אותה לא מוכנה - זה מה שהשיבה לה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 10:47 יג בטבת התשפד

ענהאל שמואלי: "הבת שלי שאלה אותי - אמא, למה עזרת לערבייה?"
ענהאל שמואלי עם הבת, צילום: אורי אריה

ענהאל שמואלי החליטה לשתף את העוקבים באינסטגרם בחוויה המטלטלת שעברה אתמול (א'). כשיצאה לאסוף את הבת שלה, אחרי שכבר עלתה לאוטו, נתקלה ברכב שעלו ממנו קולות צרחות. "אני עוצרת את הרכב על אוטומט, אומרת למאיה בת השמונה 'אמא הולכת לנסות לעזור כי יש אנשים שזקוקים לעזרה', משאירה לה את הטלפון ויוצאת בריצה", שמואלי תיארה את רגעי האימה.

ענהאל שמואלי: "שאלה תמימה ופשוטה שברגע אחד גרמה לי להבין מה עובר לכל כך הרבה ילדים בראש"

צרחות האימה ששמעה גרמו לה לדמיין את הגרוע מכל: "מגיעה לרכב ורואה אישה חצי מעולפת ושני ילדים בוכים וצועקים, לא מבינים מילה בעברית. הם ערבים". כשחזרה לרכב להביא מים, הבת שלה הפתיעה אותה בשאלה: "אמא למה את עוזרת לערבים? הם הורגים אותנו". שמואלי נדהמה. "ואו, שאלה תמימה ופשוטה שברגע אחד גרמה לי להבין מה עובר לכל כך הרבה ילדים בראש, הבנה עמוקה שהילדים שלנו הבינו שיש אנשים רעים בעולם ואולי כדאי להפסיק להיות טובים".

האם מיהרה לענות: "מאיה, זה האור של היהודים. 'לא תעמוד על דם רעך' כתוב לנו בתורה, זה לא משנה מאיזה דת או מוצא אותם אנשים, אנחנו לא מתנהגים כמו הרעים. אנחנו נשארים טובים לא משנה כמה רעים יש בעולם". שמואלי ביקשה להדגיש שלא מדובר בקלישאה אלא במצווה, ושזהו הכוח של העם היהודי: "שלושה יהודים שעוזבים הכל ועוזרים לאישה וילדים ערבים באמצע הדרך".