10 דברים שלא ידעתם על שמחה רוטמן: למד בחינוך החרדי והכיר את אשתו בפורומים של כיפה

אחת הדמויות המזוהות עם הרפורמה במערכת המשפט הוא חבר הכנסת שמחה רוטמן. כמה ספרים הוא פרסם? איזה חבר כנסת הוא ייצג בעבר? והיכן הוא החליט להתגורר בעקבות מהומות "שומר החומות"? | לרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 13:30 א בניסן התשפג

10 דברים שלא ידעתם על שמחה רוטמן: למד בחינוך החרדי והכיר את אשתו בפורומים של כיפה
רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחת הדמויות המזוהות עם הרפורמה במערכת המשפט הוא יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן. קודם היותו חבר כנסת, היה רוטמן עורך דין, פעיל ציבור ופובליציסט. אספנו בשבילכם עשרה דברים שלא ידעתם על חבר הכנסת שמחה רוטמן.

1. למד בחינוך החרדי

שמחה רוטמן נולד בשנת 1981 בבני ברק ולמד בתלמוד תורה "רזי-לי" של החינוך העצמאי, אחד ממערכות החינוך המרכזיות של הציבור החרדי. בהמשך, לבד רוטמן בישיבה התיכונית "מקור חיים", בתקופה בה ישבה בירושלים.

2. התנדב לצה"ל למרות הפטור

למרות שקיבל פטור צבאי על רקע רפואי, החליט רוטמן להתנדב לצה"ל ושירת כמש"ק דת בבית הספר להנדסה צבאית.

3. השתתף בכתיבת העתירה נגד שחרור מחבלים בעסקת שליט

לאחר התמחותו במשרד המשפטים, הקים רוטמן משרד עורכי דין, ועבד כשנה בתחום זכויות נפגעי טרור. בתוך כך, השתתף רוטמן בכתיבת העתירה נגד שחרור מחבלים בעסקת גלעד שליט.

שמחה רוטמן

שמחה רוטמן צילום: דוברות הכנסת

4. מייסד "התנועה למשילות ודמוקרטיה"

בשנת 2013, כשנה לאחר פתיחת משרדו, הקים רוטמן יחד עם יהודה עמרני את "התנועה למשילות ודמוקרטיה"ש עוסקת בשמירת האיזונים בין מרכיבי הדמוקרטיה השונים במדינת ישראל: הכרעת הרוב, זכויות הפרט, הגינות שלטונית ושקיפות. עד היבחרו לחבר כנסת ב2021, שימש כיועץ המשפטי של התנועה.

5. סופר ופובליציסט 

בשנת 2019, הוציא את הספר "מפלגת בג"ץ- כיצד כבשו המשפטנים את השלטון בישראל", בו הוא מבטא את תפיסתו לפיה בג"ץ חורג מתפקידו על כך שהוא מכריע בנושאים פוליטיים שצריכים להיות מוכרעים על ידי חברי הכנסת. בשנת 2023, פרסם את הספר "למה העם יבחר את השופטים - המדריך לרפורמה", המסביר את נחיצותה של הרפורמה במערכת המשפט. כמו כן, לפני שנבחר לכהן כחבר כנסת, פרסם מאמרים וטורי דעה ופרשנות בעיתון "ישראל היום" ובכלי תקשורת רבים.

6. ייצג את אמיר אוחנה

במאי 2020, ייצג רוטמן את שר המשפטים דאז, אמיר אוחנה, לאחר שהגיש בקשת פסלות לשופט בית המשפט העליון, מני מזוז, בעניין העתירה נגד הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

7. נבחר לרשימת "100 המשפיעים" של העיתון "TheMarker"

בספטמבר 2020, טרם היבחרו לחבר כנסת, נבחר רוטמן לרשימת 100 המשפיעים של העיתון "TheMarker".

8. התגורר בעיר לוד במשך 9 חודשים

רוטמן מתגורר יחד עם משפחתו ביישוב פני קדם שבמזרח גוש עציון. בעקבות אירועי "שומר החומות" במאי 2021, עבר יחד עם משפחתו להתגורר כדי לחזק את תושבי המקום. כעבור תשעה חודשים, חזרה המשפחה לפני קדם.

רוטמן

רוטמן צילום: Yossi Aloni/Flash90

9. משפחה של רבנים 

אחיו של שמחה, הרב ברוך נתן רוטמן הוא ר"מ בישיבה החרדית, "נתיבות חכמה" בשכונת בית וגן. גיסו של רוטמן, הרב מתניה אריאל, הוא ראש ישיבת "דרך החיים" בשעלבים.

10. הכיר את אשתו בפורום כיפה

רוטמן הכיר את אשתו, חנה, חוקרת במכון המחקר "ממרי", בפורום "לא כלה דרכנו" באתר כיפה, והם הורים לחמישה.