ראיון רוטמן: "הצבנו יעדים בתחילת הדרך וכולם הושגו"

בשיא החקיקה בכנסת, ריאיינו את יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן: "אנשים יוצאים לרחובות כי הפחידו אותם ואמרו להם שמדובר בממשלה לא לגיטימית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/03/23 19:14 כט באדר התשפג

רוטמן: "הצבנו יעדים בתחילת הדרך וכולם הושגו"
רוטמן באולפן, צילום: כיפה

אחרי ההחלטה לרכך את הרפורמה המשפטית, שאלנו את יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן על הצורך להאט, "הבטחנו שנקדם את הרפורמה ומהיום הראשון אמרנו שטוב לעשות אותה בהסכמה רחבה, יש המון חוקים שחשובים למחנה הלאומי כמו החוק לביטול ההתנתקות.



בסופו של דבר אין המון זמן עד הפגרה, כדי לעמוד בקצב היה דרוש לעבוד בקצב מהיר, נבחרנו לארבע שנים ואנחנו יכולים להתקדם בקצב הנכון והמתאים, מראש חלק מהדברים אמרנו שאנחנו דוחים לאחרי הפגרה", אמר רוטמן בראיון לכיפה.

"יש מי שחשבו שמחר בבוקר נחליף את כל שופטי העליון, זאת לא הייתה המטרה"

מה אתה אומר למי שמאוכזב מהקיצוץ ברפורמה?

"הוועדה שלנו עושה עבודה יסודית וגם ראשי הקואליציה מגוייסים לדבר הזה כי זה חשוב, בנוגע לוועדה לבחירת שופטים הצבנו יעדים בתחילת הדרך וכולם הושגו בצורה מלאה. הפסקת הווטו לשופטים ואפשרות לרוב בעם לבחור את השופטים כמו ברוב המדינות הדמוקרטיות.

לוין ורוטמן בוועדת חוקה |

לוין ורוטמן בוועדת חוקה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, נזהרנו ממצב שיש קואליציה שמשתלטת לגמרי על בית המשפט העליון, אולי יש מי שחשבו שמחר בבוקר נחליף את כל שופטי העליון, זאת לא הייתה המטרה וזאת לא מטרה לגיטימית, צריך לאזן את בג"ץ בצורה אחראית וכך אנחנו עושים". 

"חשבנו שהאופוזיציה תבוא ותדבר"

איך הגענו לכזאת מחאה עם קריאות לסרבנות?

אנחנו חשבנו שהאופוזיציה תבוא ותדבר אבל מיומה הראשון אימצו שם אסטרטגיה של דה - לגיטימציה לממשלה, בסוף איש לא יוצא לרחובות על 11 או 9 חברים בוועדה לבחירת שופטים, אנשים יוצאים לרחובות כי הפחידו אותם ואמרו להם שמדובר בממשלה לא לגיטימית ותכף לא תהיה זכות בחירה לנשים, כל מיני הפחדות מופרכות לחלוטין, וחלק ממי שאחראי לקמפיין הזה שפוגע במעמד ישראל בעולם ופוגע בכלכלה יושבים פה בכנסת.