תום אהרון כבר לא שמאלני: "עם הזמן התפתחו בי ציפיות גם כלפי אנשים אחרים"

הסטנדאפיסט התייחס לשורת הפיגועים ולמצב הביטחוני הקשה במדינה, וניסה להסביר את השינויים שחלו בתפיסותיו: "הפרספקטיבה שלי השתנתה. אולי כי אני אבא, אולי כי אני בטיפול, אולי כי הזמנים משתנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/22 14:30 כז באדר ב'

תום אהרון כבר לא שמאלני: "עם הזמן התפתחו בי ציפיות גם כלפי אנשים אחרים"
תום אהרון, צילום: תאגיד השידור הישראלי

המגיש והסטנדאפיסט תום אהרון ידוע כמי שמתבטא בנושאים אקטואליים בצורה צינית למדי. לעתים הוא חורג מהרגלו וכותב על הנושאים החמים בצורה רצינית. היום (ד') שיתף אהרון את עוקביו בטוויטר, כיצד הוא מסתכל על שורת הפיגועים בערי ישראל. 

בראיון שנערך עמו ב"וואלה" לפני מספר חודשים, הצהיר אהרון כי הוא כבר לא מגדיר את עצמו כשמאלני. "זה עורר קצת אי נוחות מצד חברים שאני מעריך, שרגילים לאנשי ציבור ש'עוברים צד' עם אמירות על התפכחות ועם מידה של שנאה למחנה שעזבו", פתח אהרון את סדרת הציוצים החריגה שלו. "אני לא שם; לא התפכחתי כי לא חייתי באשליה, ואני לא חושב שאני צודק והשמאלנים טועים".

"אני כן חושב שהפרספקטיבה שלי השתנתה", כתב אהרון והסביר כי התהליך עובר עליו ממספר סיבות, "אולי כי אני אבא, אולי כי אני בטיפול, אולי כי הזמנים משתנים. אבל התחושה שלי היא שנפרדתי מאיזושהי תפיסה נרקסיסטית (שלי!) שמחפשת את האידאולוגיה הנכונה שתציל את העולם. יש אנשים עם תחושת שליחות כזאת בשני הצדדים, והרבה מהם מתבגרים גם ממנה".

תום כתב כי פעם לא יכול היה להיות "רק" עצוב אחרי פיגוע. "היה בי דחף לשאול את עצמי 'מה אנחנו עשינו לא נכון, איפה אנחנו היינו לא בסדר, מה יכולנו לעשות כדי למנוע את זה'. אבל עם הזמן התפתחו בי ציפיות גם כלפי אנשים אחרים, אפילו אם אני תופס אותם כצד החלש".

"אני עדיין חושב, בכנות, שיותר קל להיוולד אדם יהודי בתוך תחומי הקו הירוק. אבל אני חושב שלהאשים את עצמנו בטרור שאנחנו חווים זאת גם עמדה פטרונית; ברגע שאנחנו נוטלים מאנשים את האחריות לבחירות של עצמם אנחנו עושים להם דה-הומניזציה. עוד צורה של גזענות".

אהרון התייחס לדרך בה השמאל בוחן את המצב, וכתב כי "אם אנחנו מקיימים שיח פוליטי מוסרי בתוך החברה הישראלית, ושואלים את עצמנו מי אנחנו, מכאן שאפשר לצפות מכל חברה לקיים חשבון נפש, וגם מהחברה הפלסטינית. אפשר לצפות מהצד השני לשנות את הדיאלוג איתנו, בהנחה שהצד רוצה בשלום".

לסיכום הוא כתב: "ואולי זה מה שהשתנה אצלי - אני כן מניח שאנחנו רוצים בשלום".