איזור התעשיה: הכירו את אריאל הופרט, יועץ תקשורת במשרד "יוניק"

הופרט שמח על חלקו בהפתעת הבחירות האחרונות, כמי שעזר לדברר את "יש עתיד" ומועמדיה הדתיים. הוא פותח את הבוקר מול Ynet ומעריץ את אנשי היח"צ של אפל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/13 11:06 יד באייר התשעג

איזור התעשיה: הכירו את אריאל הופרט, יועץ תקשורת במשרד "יוניק"

אריאל הופרט (26), נשוי לתמר ואב לעידו. מתגורר בגבעת שמואל. משמש כיועץ תקשורת בכיר במשרד 'יוניק' לייעוץ אסטרטגי ויחסי ציבור. כמו כן כותב את המדור "שבעה דברים שלא אומרים" בעיתון 'מוצש' וטורי דעה ופרשנות בכלי תקשורת שונים.

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: לאחר שנה בישיבת ההסדר בעכו התגייסתי לחטיבת דובר צה"ל. במשך שלוש שנים הייתי אחראי על העבודה השוטפת של צה"ל מול עיתון מעריב וישראל היום ששיאה בימי מלחמת לבנון השנייה. לאחר השחרור הועסקתי כתחקירן בערוץ 10 בתכניתו של רפי רשף. לאחר מכן הייתי חבר בצוות התוכן של "מועדון לילה" בקשת ו"מצב האומה" בימיה הראשונים ברשת. עד לפני כשנה ערכתי את אתר "מורשת" ומאז משמש יועץ תקשורת בצוות יוניק.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: עולם יחסי הציבור עמוס בלקוחות, פרויקטים ואירועים ובכל אחד אפשר לסמן הישג או נקודת שיא. במערכת הבחירות האחרונה הבוס שלי ומנכ"ל המשרד נסים דואק ואני עבדנו עם מפלגת "יש עתיד" והמועמדים הדתיים (שר החינוך הרב שי פירון ועליזה לביא) על הקמפיין מול התקשורת הדתית. המלחמה היומיומית מול כתבים ועורכים שהתקשו לקבל את הדרך החדשה שהציגו במפלגה ואת החזון החדש ליחסי הדת והמדינה הסתיימה בהצלחה גדולה. לקום בבוקר שלאחר הבחירות ולדעת שיש לך חלק ונגיעה אישית בהפתעת מערכת הבחירות ממלא אותך בסיפוק.

פספוס אחד בקריירה: אם צריך לשים את האצבע על נקודה אחת שאני מביט לאחור ותוהה על קבלת ההחלטות שלי היא הרגע בו החלטתי שקצונה זה לא בשבילי. לעולם לא אדע מה היה קורה אילו ההחלטה הייתה שונה אבל תחושת ההחמצה תמשיך ללוות אותי.

רגע אחד לנצור: אמנם אוהבים לבקר חיילים עורפיים שמספרים על מלחמות וקרבות אבל אציין רגע שארך 34 ימים. כל יום מחדש במהלך מלחמת לבנון השנייה בו אתה מנסה מהמקום הנוח שלך בדובר צה"ל להעניק ללוחמים בלבנון את הרוח הגבית ואת הלגיטימציה לפעולותיהם במלחמה שכבר תוך כדי התנהלותה עלו וצפו קולות התוהים על נחיצותה.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר: קודם כל, מקפיד לזכור שצריך לבדוק מה שלום הילד בחדר הסמוך לפני שבודקים מה השתנה ב-YNET בשש השעות שלא עקבת. לאחר מכן, מתעדכן באתרים הגדולים ובעיתוני הבוקר בידיעות שרלוונטיות ללקוחות השונים. בדרך לעבודה מרים טלפונים לתכניות הבוקר עם הצעות לאייטמים ונאלץ לוותר על התכניות הקלילות ולהאזין לתכניות האקטואליה שיסמנו איך ייראה המשך סדר היום התקשורתי.

מה אתה הכי שונא בעבודה שלך: מקצוע דוגמת יחסי ציבור לא רק דורש זמינות מלאה כל יום וכל היום אלא גם חיבור מתמיד לאמצעי התקשורת והנושאים שעל סדר היום. לעיתים קשה למצוא כמה רגעים של שקט בין המרדף שלמעשה לא מסתיים לעולם. לא פעם אני מוצא את עצמי עובד בערבי שבת ומוצ"שים כשרק השבת שבאמצע מעניקה יממה של מנוחה ושלווה.

איך נראית השבת שלך: שקטה. כבר מיום חמישי בערב, כשההילוך יורד ועד יום ראשון בבוקר מבלה כמה שיותר זמן עם המשפחה ועם החברים. בשבת עצמה עובר על העיתונים וכתבות המוסף אבל לעולם לא מוותר גם על כמה שעות של ניתוק עם ספר טוב.

מודל לחיקוי במקצוע: אנשי היח"צ של חברת אפל. אלה מצליחים פחות או יותר כל פעם מחדש, ואפילו בתאריך קבוע להמציא, לחדש ולרגש בכל הנוגע למותג אותו מחזיקים. הדגש המיוחד שמושם על קו תואם בין יחסי הציבור והפרסום של המותג מעביר מסר של דיוק אותו נדיר למצוא במחוזותינו בארץ ובעולם בכלל. הדבר מסייע להעביר ללקוח תפיסת עולם וחוויה שלמה, מעבר למוצר הספציפי אותו רכש.

איך אתה רואה את מצב התעשייה בימינו: זה לא סוד שמצב התקשורת בישראל כפי שהוא נשקף בימים אלה בהחלט קשה מבחינה כלכלית. לכך יש להוסיף את התפתחות הרשתות החברתיות שמעבירות את משקל הכובד בהכרעה על נושאי הסיקור מהעורך שבדסק אל הגולש בבית שיושב מול המקלדת בפייסבוק או בטוויטר.

המצב הנוכחי מעצים את כוחו של יועץ התקשורת שכבר מזמן לא משמש רק כצינור להעברת מידע מהארגון לו מייעץ. היועץ הוא זה שמחזיק את הרעיונות לשיתופי פעולה יצירתיים בין לקוח למסוים למערכת התקשורת המתאימה ביותר ובכך לספק מקור הכנסה נוסף לתקשורת הנאבקת על הישרדותה.