יינות כשרים לפורים מרחבי העולם

חג הפורים מתקרב ואנחנו נערכים לחגיגות ומשתה המקובלות כמסורת החג. כמה הייתי רוצה להיות זבוב על הקיר או אורח מן המניין במשתה אחשוורוש, שם הוגשו יינות מ-127 מדינות! ראובן כהן בטור יין פורימי במיוחד!

חדשות כיפה ראובן כהן 22/02/18 11:11 ז באדר התשעח

יינות כשרים לפורים מרחבי העולם
טעם נרכש, צילום: סטודיו כיפה

חג הפורים מתקרב ואנחנו נערכים לחגיגות ומשתה המקובלות כמסורת החג. בכל שנה אני חושב על משתה אחשוורוש וכמה הייתי רוצה להיות זבוב על הקיר או אורח מן המניין באירוע הסופר צבעוני ומלא היינות האלה, כפי שמספר המדרש שהיה אחשוורוש מגיש יינות לאורחיו מכל המדינות שבהן שלט, 127 מדינות שהן למעשה רוב העולם באותה התקופה.

לפני כמה ימים יצא לי להיות באירוע תערוכת היין השנתית של צור עולם היין בנמל ת"א, תערוכה המקבצת יינות כשרים מרחבי הגלובוס ומגישה לחובבי היין בישראל ובחו"ל ארסנל רחב של יינות מזנים ואזורים שונים. הכוסות נמזגות בשפע, היינות שונים ומגוונים, מהחלונות נקשף חופה של תל אביב במתחם הנמל, הרכב קאמרי מנעים את האווירה במוסיקת רקע, והיה בזה מעין מימוש של דמיון קטן שלי להיות במשתה יינות מכל העולם כמו שהיה בפורים.

בדרך כלל איני מפרגן להפקה או ליוזמי התערוכות, אך במקרה הזה יש לומר כי משפחת צור יודעת לארח ביד רחבה, עם חשיבה על הפרטים הקטנים ויצירת אווירה מוצלחת וחגיגית.  

להלן רשימת היינות שאהבתי במיוחד, אני ממליץ לקנות ולשים על שלחן החג בפורים:

 

Clos Mesorah 2014

בלנד של  גרנאש, סאמסו (קריניאן) וסירה, המגיע מאזור מונסאנט השוכן בצפון מזרח ספרד. במשך שנים רבות נחשב מונסאנט לאזור יין זניח יחסית, וכורמי האזור נהגו למכור את ענביהם ליקבים הגדולים באזור קטלוניה כמו יקב טורס.  בשנים האחרונות עלתה קרנו של האזור לא מעט בזכות הכשרות שנכנסה למספר יקבים, כיום מיוצרים מספר יינות כשרים באזור כאשר מסורה הוא המוכר שבהם. לאזור יש זנים אופייניים כמו גראנש, סירה וקירניאן. הענבים ליין נבצרו בבציר ידני וכל זן ענבים עבר התיישנות במיכל נפרד לשמירה על איכות אופטימאלית של היין. היין התיישן 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, ללא סינון. ליין טעם פירותי ורענן עם ניחוחות פירות ארומטיים ונגיעות דובדבנים בשלים. היין מאוזן היטב ועשיר, עמוק ובעל טאנינים רכים , גוון בורדו עמוק וסיומת ארוכה. מחיר 280 ₪.

Clos Mesorah 2014

Clos Mesorah 2014צילום: יח"צ

 

 

שמפניה ברון דה רוטשילד ברוט 2015

שמפניה ברון דה רוטשילד הינה שמפניה לבנה ברוט מאזור שמפיין, צרפת, אשר עשויה 60% שרדונה ו-40% פינו נואר הכולל 40% יינות רזרב. השמפניה נעשתה כמיטב המסורת של משפחת רוטשילד המתאפיינת בעמידה על עקרונות איכות ללא פשרות. לשמפניה ארומות אגס, שקדים ואגוזי לוז, עם נגיעות פרחים לבנים וניחוחות קליה עמומים. בלגימה מורגשת פתיחה חזקה ועוצמתית עם שכבת קצף עשירה ומלאת ניחוח ולאחריה מגיעים טעם עגול ועדין של יין פרוט מעולה. שמפניה מורכבת ועשירה, כנראה שצריך להיוולד למשפחת רוטשילד כדי לשים יד על הבקבוק מבחינת המחיר.  מחיר 430 ₪.

 שמפניה ברון דה רוטשילד ברוט 2015

שמפניה ברון דה רוטשילד ברוט 2015צילום: יח"צ

 

 

Hagafen Sauvignon Blanc 2017

אם הייתי נדרש לציין יין אחד לשבת ולהגדיר אותו ככוכב התערוכה, הרי שהסובניון בלאן של הגפן המגיע מקליפורניה ארה"ב הוא הכוכב הבלתי מעורער. יין זני המורכב מענבים בשני אזורים צמודים בקליפורניה עם  63% ענבי מחוז נאפה,ו- 37% ענבי מחוז סונומה. זהו יין רך להפליא, צעיר, עמוק בטעמים, רענן, שופע ותוסס. בטעימה – ארומת אפרסק ותפוח ירוק רענן, גוף בינוני וקל לשתיה, וסיומת במידה המתאימה ליין לבן. יין מוצלח מאוד,  באף עוברת אל החיך ומצטרפת לטעמי אפרסק לבן בשל ותפוח גרנד סמית חם. הסיומת ארוכה ויפה. מחיר כ-70 ₪.

Hagafen Sauvignon Blanc 2017

Hagafen Sauvignon Blanc 2017צילום: יח"צ

 

 

לטורים קודמים של ראובן, היכנסו!