וויסקי חדש עולה לירושלים

טור וויסקי עם בשורה משמחת: מזקקה חדשה מוקמת בירושלים. סיפור עלייה שהתחיל בהתיישבות ברמת הגולן עם מזקקה בקצרין, ומגיע כעת לעיר הקודש. ואיך הוויסקי מהגולן? היכנסו לקרוא.

חדשות כיפה נתאי מורגנשטרן 05/02/18 11:12 כ בשבט התשעח

וויסקי חדש עולה לירושלים
וויסקי, צילום: shutterstock

אז סוף סוף סיימתי חודש מילואים. ובחודש הזה כמעט בלי לשים לב, התרחש משהו מאוד מעניין בעולם הוויסקי בישראל. כמה מעניין? מאוד! מזקקה חדשה בפתח. ולא רק כחול - לבן אלא בעיר הקודש ירושלים ממש. הסיפור מתחיל בשנת 2014, כשבחור בשם דיוויד ציבל עלה לארץ עם אשתו וילדיו והם בחרו להתמקם להם בנוף הפסטורלי של רמת הגולן. דיוויד החליט שהוא מגשים בארץ ישראל חלום ישן, התחיל לזקק וויסקי והפך את התחביב שלו לעיסוק העיקרי. עוד באותה השנה הוא פתח את 'מזקקת רמת הגולן' בקצרין. הזיקוק הראשון שלו היה בספטמבר 2014 וכדי ליישן את הוויסקי הוא הביא חביות יין מהשכנים שלו, 'יקבי רמת הגולן'. מלבד וויסקי מזקקת רמת הגולן מזקקת גם ליקר וויסקי בטעם דבש ומייפל, ברנדי, ג'ין אבסינת ספייסי חומוס (כן כן תזקיק מחומוס) ואיך אפשר בלי ערק.

בכל מקרה, דיוויד ציבל ביחד עם לייזר ברמן הרימו פרוייקט מדהים של מזקקה חדשה בירושלים. המזקקה מתוכננת להתמקד בזיקוק וויסקי כבולי עם תכניות לזקק וויסקי מעושן בעישון כבד 45 חלקים למיליון, וגם וויסקי כבולי מעודן יותר ב- 25 חלקים למיליון. נוסף על כך, המזקקה מתכננת לזקק ולמכור תזקיקים נוספים לייצור הכנסות בזמן שהוויסקי יתיישן בחביות.

בשלב הראשון הם פתחו פרוייקט גיוס המונים בהדסטארט. ותוך פחות מעשרה ימים גייסו 50 אלף ₪ והיעד עלה ל75- אלף ₪.  פה אגב, אתם נכנסים לתמונה ויכולים לעזור להתממשות מעשה ציוני לעילא ולעילא.

אז עד שהוויסקי מירושלים יהיה מוכן אני משתף אתכם ברשמי טעימה על הסינגל מאלט של רמת הגולן. זהו וויסקי צעיר מאוד בן 3 בלבד. הייתי כותב שהוא מפתיע, אבל טעמתי כל כך הרבה ניסיונות שלו וגם את הניסיונות של מזקקת ירושלים שתהיה בעזרת ה' בקרוב, וזה שהוא טוב זה בכלל לא מפתיע.

 

וויסקי ירושלמי

וויסקי ירושלמיצילום: יח"צ

 

אזור ייצור: רמת הגולן ישראל

גיל: 3

אלכוהול: 62.1%

חבית: אלון אמריקאי

ריח: טופי, ליקריץ וניל במבליק, דבש וזנגביל עץ קני סוכר.

טעם: המון מתיקות- דבש. קליפות של הדרים, ליקריץ וניל מתוק, קצת תיבול חזק עם הרבה פלפל שחור.

סיומת: מתחילה חריפה ומסתיימת במתיקות קצרה. הרבה יובש בפה שמורגש עם תבלינים.

סיכום: בחוזק חבית הזה זה מוצר נהדר. אין לו בכלל את העוקצניות בגרון שמורגשת בדרך כלל בוויסקי צעיר. ממליץ להוסיף מים בשביל לפתוח יותר את הריחות והטעמים שמתחבאים בו.

מחיר: 480 ש"ח

 

ו..אל תשכחו לחפש את "מזקקת ירושלים" באתר הדסטארט.

 

וויסקי ירושלמי

וויסקי ירושלמיצילום: יח"צ

 

לכל הטורים של ניתאי