סרט חדש של קרן קולנוע שומרון מועמד לפרס יוקרתי בפסטיבל חיפה

הסרט "ידיים מלאות" של אפרת ליבי מספר את סיפורן של שלוש נשים צעירות דתיות ומתנחלות שמוכנות לשלם מחירים כבדים בשביל משפחה גדולה. יוסי דגן: "נמשיך להביא קולנוע איכותי ומרתק שמביא את הסיפור הייחודי של יו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 13:21 יט באלול התשפב

סרט חדש של קרן קולנוע שומרון מועמד לפרס יוקרתי בפסטיבל חיפה
מתוך הסרט, צילום: קרן קולנוע שומרון

סרט חדש של קרן קולנוע שומרון מועמד לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה. הסרט "ידיים מלאות" של היוצרות אפרת ליבי ומיכל שאלתיאל ערמון, מביא את סיפורן של שלוש נשים צעירות דתיות ומתנחלות, שלא מצליחות להמשיך ללדת ומוכנות לעשות הכל למען החלום למשפחה גדולה. הסרט נתמך על ידי קרן קולנוע שומרון, והוא אחד הסרטים התיעודיים הראשונים שיוצאים בתמיכת הקרן. 

הסרט מתמודד עם הביקורת מבית ומחוץ כלפי הנשים ומנגד מביא את נקודת המבט האישית שלהן, שרואה בבית שאינו מרובה בילדים בית חסר, ומביא את הקונפליקט לשיא. 

בסרט כאמור משתתפות שלוש נשים, רובן כמו צוות ההפקה, תושבי ותושבות השומרון. חיה (33), נאבקה להביא שני ילדים בטיפולים והרופאים ממליצים לה להפסיק ללדת עקב בעיה בלב. אך התשוקה לעוד ילדים  - חזקה ממנה. אלירז (34), אחרי 13 הפלות ושלוש בנות. מנסה להמשיך ולהרות בעזרת טיפולי פוריות ושמירת היריון מוקפדת, כשאף אחד לא מבטיח לה הפי אנד, ובימאית הסרט עצמה עוברת הפריית מבחנה לילד רביעי, מתעדת אותן ובקבוצת התמיכה המשותפת להן, כדי להבין מה מניע את הדחף שלהן לעבור את התהליך הזה.

מתוך הסרט |

מתוך הסרט | צילום: קרן קולנוע שומרון

"הסרט חושף באופן אמיץ את הנשים שמתגוררות באזור"

"יצאתי לסרט הזה מתוך ניסיון להבין מה המניע שלי ושל חברותי לעבור את כל זה" מספרת אפרת ליבי יוצרת הסרט "הסרט חושף באופן אמיץ את הנשים שמתגוררות באזור, ומביא ביקורת לצד ליטוף ואהבה לדרך חיים שהיא אולי פחות מוכרת לצופה מחוץ לשומרון או בעולם".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקרן, שהתמודדה לאחרונה עם ניסיונות של השמאל הקיצוני לפגוע בפעילותה, אומר כי השומרון ימשיך לפעול בתרבות ובספורט ולהביא את התוצרים הטובים ביותר בכל התחומים. "ניסיונות ההשתקה והחרם לא ירתיעו אותנו, הסרט כמו עוד סרטים רבים שעוד יבואו מביא את הקול התרבותי הייחודי של יהודה ושומרון". 

מרדכי ורדי המנהל האמנותי של הקרן מסביר את בחירת הקרן לתמוך בסרט: "הסרט מביא תמונה אותנטית של נשים, הבמאית נכנסת לעולמן הפנימי הרגשי והקיומי של נשים בכנות במבט רפלקטיבי אוהב וביקורתי מעזה לשאול שאלות בנוגע למוטיבציה של נשים להסתכן למען משפחה ברוכת ילדים, מסמך דוקומנטרי במיטבו"

"קרן קולנוע שומרון, תמשיך לפעול באופן מקצועי, לא תגרר לדיון פוליטי", אומרת אסתר סילם אלוש מנכלית הקרן "נמשיך להביא קולנוע איכותי שמביא את הסיפור הייחודי של יהודה ושומרון, הסרט ידיים מלאות פותח צוהר, באופן אותנטי לעולמן של נשים, כאן בשומרון, אין מקום אחר שבו הסרט הייחודי הזה היה יכול להתקיים".