שאל את הרב

אוהבים מאוד ו,,,צעירים מלהנשא

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 02/12/02 18:20 כז בכסלו התשסג

שאלה

שלום לרב,

לפני כמה זמן הכרתי בחור שגדול ממני בשנה, לא למטרות רציניות (איזה מטרה רצינית יכולה כבר להיות למישהי בת 16.5?), כלומר הכרתי אותו ממש לא בכוונה (יש לציין שעד אז בקושי היה לי קשר עם בנים והאמת שגם לא תכננתי קשר עד אחרי השירות לאומי שלי). יצא לנו לדבר קצת ודי עזרתי לו בכל מיני בעיות שהיו לו... ועם הזמן פשוט קרה שהתאהבנו אחד בשניה... מבחינתי זה הדבר הכי מדהים שקרה לי ,כי אני יודעת שאני באמת אוהבת אותו והוא אוהב אותי וכמובן שזה למטרת נישואין! אין לי שום כוונה אחרת. אני מאמינה ששנינו חזקים, אנחנו שנינו שומרים נגיעה, כל פעם שיוצא לנו להיפגש (ואנחנו באמת משתדלים שזה לא יקרה הרבה... מה גם שהוא גר בירושלים ואני בר"ג וזה לוקח זמן ליסוע) אנחנו לומדים ביחד. הבעיה שלנו היא כמובן הגיל... זה ברור לשנינו שאנחנו רוצים לבנות בית ביחד אבל עכשיו, שאני בת 17 והוא בן 18 זה ממש לא אפשרי! הבעיה עוד יותר מסתבכת בגלל שלי זה תמיד היה ברור שאני הולכת לעשות שירות לאומי... אבל מצד שני אני יודעת שיש לי ב"ה כבר עם מי להתחתן ואני רוצה לעשות את זה... ואין לי מושג מה לעשות...

בעיה נוספת... הרב בטח הבין שאנחנו רציניים.. וזה לא סתם. הבעיה היא ההורים שלי ושלו. באיזשהו שלב אנחנו נצטרך להכיר את ההורים... אבל כרגע שאני באמצע שביעית והוא בשמינית אני לא יכולה להביא אותו להורים שלי (ולהיפך כמובן...) כי מן הסתם ההורים שלי יקבלו חום! מה הבת שלהם פתאום רוצה להתחתן והיא כזאת קטנה וכו'... מתי הרב חושב שזה יהיה נכון?

ואם הרב יוכל בכלליות לייעץ לנו... כיצד לעבור את התקופה עד לנישואים שלנו בע"ה (שזה ייקח עוד איזה שנתיים לפחות...).

תודה לרב וחנוכה שמח! (אם לא אמרתי, אז השאלה נשאלת בשמו ובשמי).

תשובה

בס"ד

היה לי חבר בישיבת "מרכז הרב" שבה למדתי שהיתה לו חברה מהתיכונית שהיתה צעירה ממנו בדיוק כפי שאת מתארת אותך ואת חברך.

ברגע שהם הבינו שהם אוהבים וצעירים מלהנשא - הם קיבלו החלטה לנהל את החיים שלהם ברצינות ואחריות. והחליטו החלטה ראשונה להתכונן לחתונה.

הם הבינו שיהיו להם עוד הרבה שנים להיות יחד, לאהוב ולהנות אחד מחברת השניה.

לכן הם הבינו שהם יכולים לחכות ולנצל את הזמן שהם הקציבו לעצמם עד לחתונה בדרך היותר נכונה.

הוא למד בהתמדה גדולה כיוון שהוא ידע שעוד שנה וחצי הוא צריך להעמיד בית חזק בריא מוצק עם תוכן וכיון דרך.
הוא ידע שהוא גם יהיה קצת פחות פנוי ללימוד בגלל הנשואין.
הוא התחיל לקחת את החיים ברצינות כמו שצריך להיות, ולא כמו ילד או נער מתבגר.
גם היא מצידה לקחה את החיים וגם את הלימודים ביותר רצינות - סוף סוף היא הולכת לנהל בית ולקחת חלק בעול הכלכלה של הבית שהולך ונרקם עכשיו לא מול עיניה אלה על ידה.

אני, כחבר קרוב שלו, לא ידעתי על הקשר הזה שיש לו כי הוא לא דיבר על כך וגם לא נפגש איתה - רק לקראת החתונה למדתי על כך משניהם.

כמו שאת מתארת לעצמך הם התחתנו ואוהבים, הם יחד כנשואים למעלה מעשרים וחמש שנים. לדעתי הרבה יותר אוהבים ממה שהיה כשהיו חברים. יש להם ילדים ואולי כבר נכדים. ולדעתי הם עשו את ההחלטה היותר נכונה של החיים שלהם.

שכחתי לספר לך שהם מאוד מצליחים בחיים. רק בגלל שאני בטוח שיותר מגולש אחד מכיר אותו ו\או אותה או שמע ממנו או ממנה שיעור ו\או הרצאה אני לא מספר על שמם. אם ירצו - יספרו בעצמם.

הם נחשבים, וממש ממש בצדק, "סיפור הצלחה" מבחינה משפחתית, ציבורית, ציונית, חברתית וכד' כי הם מנהלים את החיים שלהם חכם.

מאחל לך ולחבר שלך חיים כאלה ויותר טובים.

***********

נישואים תורמים לעם ישראל פי אלף מכל שירות לאומי שתעשי.
ובודאי שאת יכולה לתרום באופן מסודר הרבה הרבה יותר כאשה נשואה.

אומר לך מה שאמרתי למי שהיום היא אשתי. "בחיים שלנו נשתדל לתרום לעם ישראל לא רק שנה אחת של שירות או שנתיים. נתכנן את חיינו כך שנוכל לתרום לעם ישראל בע"ה שנים בעשרות". אנו משתדלים לעמוד בכך ומקווים להצליח.

לכם אני אומר: העיקר היא התרומה - לא מסגרת התרומה!!

בהצלחה

כתבות נוספות