עסקת החטופים נתניהו מגיב לפרסומים: "חמאס מכשיל את שחרור חטופינו, ישראל מוכנה להפוגה בלחימה"

ברקע הפרסומים על עסקה מתגבשת, משחרר ראש הממשלה הצהרה ואומר כי חמאס מכשיל את העסקה ומתבצר בעמדותיו. "ישראל נכונה ללכת כברת דרך משמעותית" | עוד מנתניהו: "ישראל לא תסכים לדרישות החמאס שמשמעותן כניעה, לשם כך נפלו גיבורים וגיבורות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 14:03 כז בניסן התשפד

נתניהו מגיב לפרסומים: "חמאס מכשיל את שחרור חטופינו, ישראל מוכנה להפוגה בלחימה"
נתניהו, עסקת החטופים תקועה, צילום: איתי בית-און /לע"מ

לאחר שורת פרסומים אודות עסקת חטופים מתקרבת, ערבויות אמריקאיות לחמאס והפגנות משפחות שכולות מפורום הגבורה, משחרר ראש הממשלה נתניהו הצהרה בנוגע לעסקת החטופים ואומר כי בחמאס מקשיחים עמדות ולא מתקדמים לעבר עסקה.

"אני מבקש להתייחס לפרסומים מגמתיים בתקשורת, פרסומים שגורמים נזק למשא ומתן לשחרור החטופים, וגם לסבל מיותר למשפחות החטופים שהן עוברות סיוט ולבי איתן. בניגוד לפרסומים הללו, החמאס הוא זה שמכשיל את שחרור חטופינו. אנחנו פועלים בכל דרך אפשרית לשחרור החטופים. זה בראש מעיינינו".

הפגנה אמש לשחרור החטופים

הפגנה אמש לשחרור החטופים, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

"כברת דרך שתוארה על-ידי מזכיר המדינה האמריקני בלינקן ואחרים כ'נדיבה במיוחד'"

נתניהו מוסיף ואומר כי ישראל היתה ועודנה מוכנה לעשות הפוגה בלחימה כדי לשחרר את החטופים. "כך עשינו כששיחררנו 124 חטופים, וחזרנו להילחם - וכך אנו מוכנים לעשות גם היום" אמר. הוא מוסיף ואומר כי "בשבועות האחרונים אנו פועלים מסביב לשעון כדי לגבש הסכמה שתחזיר את החטופים. ושוב, בניגוד גמור לפרסומים, כדי להשיג מטרה זו, נתנו לצוות המשא ומתן מנדט נרחב מאוד כדי לקדם את השחרור. עשינו זאת מתוך החובה העמוקה לחטופים ולחטופות, וכדי לשים קץ לסבל הנורא של המשפחות".

לפי נתניהו, לאורך המשא ומתן ישראל הפגינה נכונות ללכת כברת דרך משמעותית, "כברת דרך שתוארה על-ידי מזכיר המדינה האמריקני בלינקן ואחרים כ'נדיבה במיוחד'. אבל בעוד שישראל הראתה נכונות זו, החמאס נשאר מבוצר בעמדותיו הקיצוניות, ובראשן הדרישה להוציא את כל כוחותינו מהרצועה, לסיים את המלחמה, ולהשאיר את החמאס על כנו".