שאל את הרב

דתי, אך לא שומר נגיעה: אז אולי עדיף בכלל להפסיק להיות דתי? עם מי אני יכול לצאת לדייטים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/12/19 01:59 יד בכסלו התשפ

שאלה

הי.

יש לי שאלה שאני נבוך בה: איך להכיר בנות בראש דתי מצד אחד, כלומר שלא יהיו חילוניות, אבל מצד שני כרגע אני לא שומר נגיעה ולא מתכוון לשמור (אלא אם אכיר מישהי שבשבילה שווה).

אז אני יוצא קרח מכאן ומכאן: מצד אחר לא יכול לצאת עם חילוניות, ומצד שני גם עם דתיות. המצב הזה גורם לי לשקול לעזוב את הדת ולהיות חילוני.

מה עושים?

תשובה

שלום חבר יקר!

אתחיל מהסוף. כתבת שהקושי במציאת בת זוג גורם לך לשקול לעזוב את הדת ולהיות חילוני. לדעתי, החיפוש אחר בת זוג לא צריך להגדיר את מי שאנחנו. יש שני מסלולים מקבילים. במסלול אחד אתה מברר מי אתה, מה טוב ונכון לך. זה מסלול שנמשך כל החיים, גם אחרי החתונה. ובמסלול השני אתה מחפש בת זוג, מישהי שתשלים אותך, את מי שאתה כבר, עוד לפני שהכרתם.

בד"כ בנות יחפשו יציבות בקשר וירתעו ממי שלא סגור על מה שהוא רוצה מעצמו. לכן, אני לא ממליץ לך להגדיר את הקשר שלך עם הקב"ה על ידי הצורך במציאת אשה. קודם תחליט מה אתה רוצה ולפי זה תחפש בת זוג שמתאימה לך.

ולפי מה שאתה כותב נראה שאתה לא רוצה לעזוב את התורה והמצוות לגמרי, רק יש את עניין הנגיעה שלא בא בחשבון כרגע. אז אם ככה, עליך פשוט לחפש מישהי שמתאימה. שזה משהו שכתבת שיקשה לך למצוא.

ועכשיו אני רוצה לדבר על הקושי שבחיפוש. אני ממש מבין את הקושי. בן אדם בשלב מסוים בחיים שלו רוצה אהבה, יחס, קשר זוגי וכן, גם מגע. במילים אחרות, כמו שכתוב בפרשת בראשית: "לא טוב היות האדם לבדו". אז נמאס לו והוא מתחיל לחפש, וזו המשימה הכי גדולה, הדבר שהוא הכי רוצה בחיים. ולפעמים לא מוצאים כל כך מהר וזה ממש מתסכל. ואז יש נטייה לחפש במקומות אחרים, אולי שם יהיה יותר קל. אז שוב, אני ממש מבין את הקושי ואת המחשבה לחפש בציבור החילוני. אבל אל תשכח שממש לא בטוח שזה יעזור, וכמו שכתבתי קודם - אולי יהיה לך יותר קשה.

דבר שני, תזכור שאחרי כמה שנות נישואים האש יורדת. מצאת כבר את האהבה שלך, ויש עוד דברים בחיים שמעניינים אותך כמו עבודה, חברים וכו', וכן, גם רוחניות. אתה עלול למצוא את עצמך בלי היהדות שעליה גדלת בתוך משפחה עם אישה וילדים חילוניים שלא מבינים בכלל את הצורך שלך. מכיר משפחות כאלה, זה לא פשוט בכלל.

אז מה הפיתרון?

אני מציע לך לנסות כמה דרכים. אחת, דרך אתר שליש גן עדן. מדובר באתר היכרויות לציבור הדתי שיש בו המון סוגים של בנים ובנות. החל מדתלשים ועד חרדים, ואני בטוח לגמרי תמצא שם כמה וכמה בנות בסגנון שלך.

דבר שני, תברר אצל חברים אם הם מכירים בנות שנמצאות במקום דומה לשלך ביחס לדת. יש בנות כאלה.

דבר אחרון. כתבת שאם תהיה מישהי ששווה את זה אולי תשמור בשבילה נגיעה. אני ממליץ לך לחשוב עם עצמך אם זו אולי שאיפה שאתה מוכן להגדיר לעצמך. למצוא מישהי כזו שמוצאת חן בעיניך ויחד תפתחו קשר בלי לגעת. יש לזה יתרונות רבים בבניית הקשר. וכן, לדעתי לא סתם כך ההלכה. ממש שווה להתאפק וליצור קשר זוגי שלם אחרי הנישואין. אבל שוב, לא באתי לשכנע אותך בעניין. אלא לעזור לך למצוא את מה שמתאים לך.

מקווה שעזרתי.

המון הצלחה, ושתזכה בע"ה להקים בית שמח בקרוב!

אסף

כתבות נוספות