שאל את הרב

ביאת המשיח - האתגר לסמוך על הקב"ה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/07/19 23:39 ד בתמוז התשעט

שאלה

תמיד כשאני חושבת על הגאולה ועל הזמן שבו יגיע המשיח, עולים בי ערבוב של רוגע ושמחה, ובין פחד מה" מה יהיה ".

מצד אחד, אני רוצה כבר שהוא יגיע. אבל מצד שני אני מפחדת ממה יקרה אז, איך החיים שלנו יראו. יש מין תחושה פנימית כזאת של פחד. אולי טוב לי עכשיו, ואני לא כ"כ בלחץ שהוא יבוא.

אך אולי הפחד הזה, הוא מה שמעכבת את הגאולה, החוסר אמונה הזה של- "אני רוצה לדעת", במקום לסמוך על הקב"ה שהכל יהיה טוב ויהיה עולם טוב יותר.

תשובה

שלום רב

קודם כל, עצם השאלה שלך - שממחישה הבנה מאד עמוקה של הגאולה והמשיח היא בעצמה סימן כמה המשיח קרוב :)

אני מסכים איתך שהפחד וה'חוסר אמונה' של 'אני רוצה לדעת' הם לא המצב הכי טוב בנפש. מצד שני, זה טבעי לחלוטין! זוהי עבודה שלמה - לכל החיים - לחנך את עצמינו להאמין ו'לסמוך על הקדוש ברוך הוא'.

אם אני יותר אחדד את הדברים - יש בזה דבר טוב מאד, שהחיים שלנו עכשיו טובים ומסודרים ואנחנו פועלים ועושים היכן שצריך לפעול. אם היינו רק סומכים על הקב"ה לא היינו עושים בעצמינו שום דבר וזה הרבה יותר פוגע במציאות. אנחנו בעצם צריכים לשלב בין ההבנה שעלינו לפעול ולעשות ולקדם את העולם לפי יכלתנו וידיעתנו ובין ההבנה שהקב"ה מנהל את הדברים בצורה הרבה יותר נשגבת ועמוקה ממה שאנחנו מבינים וחושבים ולא תמיד אנחנו יודעים או יכולים לדעת מה כדאי ונכון לעשות. השילוב הזה הוא אתגר גדול בעבודת ה', וככל שממשיכים בחיים מלאים בעבודת ה', כך מצליחים לעמוד באתגר הזה בצורה יותר טובה.

ברוך ה' - את שואלת את השאלות הנכונות, ואנחנו מאמינים בך שככל שתשקיעי יותר ויותר - כך גם תדעי יותר ויותר את התשובות.

ברכה והצלחה!

טוביה

כתבות נוספות