בן דהן לכיפה: היה לא רגיל עבורי לעמוד מהצד

הרב אלי בן דהן, ששוריין בליכוד במסגרת ההסכם של ראש הממשלה עם הבית היהודי, אומר בראיון ראשון לאחר הבחירות כי לרגע לא חשב שלא לחזור לאיחוד מפלגות הימין, מנתח את הכישלון של בנט ושקד, ומסרב לגלות לאיזו מפלגה הצביע

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 17/04/19 20:52 יב בניסן התשעט

בן דהן לכיפה: היה לא רגיל עבורי לעמוד מהצד
חוזר הביתה. הרב אלי בן דהן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקריירה הפוליטי של הרב אלי בן דהן היתה נראית גמורה, לאחר הפריימריז המקוצצים שהתקיימו במרכז הבית היהודי בתחילת חודש פברואר. הוא נבחר במקום השני בפריימריז, אחרי מוטי יוגב, דבר שמיקם אותו למעשה בסוף העשירייה של הרשימה המאוחדת עם האיחוד הלאומי, וכל זה עוד לפני הסכם הריצה המשותפת עם עוצמה יהודית.

אלא שאז, במסגרת המשא ומתן לאותו הסכם ריצה משותפת, שהגיע תחת לחץ כבד של ראש הממשלה, הציע נתניהו לבית היהודי והאיחוד הלאומי סוג של פיצוי על הסכמתם להתאחד עם עוצמה יהודית. הפיצוי הגיע בדמות שיריון במקום ה-28 בליכוד למועמד של אחת המפלגות, שיעבור לאחר הבחירות בחזרה לרשימה המשותפת, הצעה חסרת תקדים וכזו שאי אפשר להגיד לה לא. אחרי יומיים של שמועות קיבל סגן שר הביטחון את המקום המשוריין, והדרך להמשך כהונתו בכנסת, השלישית ברציפות, נסללה מחדש.

במהלך קמפיין הבחירות הקפיד בן דהן שלא להתראיין ולא לצאת בהצהרות פוליטיות משום סוג, אם כי הוא הגיע לאירוע פתיחת הקמפיין של הליכוד. לאחר הניצחון הגדול של הליכוד בבחירות הגיע לחגיגות הניצחון, אז פורסם בכמה כלי תקשורת כי הוא לא מתכוון לחזור כל כך מהר למפלגת האם שלו, בטח ללא הבטחה לתפקיד ביצועי כלשהו.

כעת, באירוע סיכום הבחירות והרמת כוסית לכבוד חג הפסח של איחוד מפלגות הימין, הוא ניאות להתראיין. בראיון לכיפה הוא מפריך את השמועות על חוסר ההסכמה שלו לחזור לאיחוד מפלגות הימין - "אף אחד מאלה שכתבו שאני לא אחזור לא דיבר איתי. מעולם לא אמרתי דבר כזה".
מסביר מדוע לא התבטא כלל מאז שובץ בליכוד: "היו נגדי שתי עתירות שניסו לבטל את השיריון שלי בליכוד, ועוד עתירה לבג"צ. הייתי צריך להיות זהיר, ונזהרתי מאוד לא לעשות צעדים שעלולים לפגוע בי".
מנתח את הכישלון של חבריו - בנט ושקד: "בראש ובראשונה בגלל הצורה שבה הם עזבו את הבית היהודי, בלי להשאיר תשתית מסודרת אחריהם. ברור לי שהיו מבני הציונות הדתית שהביעו כעס על הדרך שבה זה נעשה".
ולבסוף, מסרב לומר לאיזו מפלגה הצביע בבחירות: "הצבעתי למפלגה הנכונה".