אושר הסכם הריצה של הבית היהודי עם עוצמה יהודית

חברי מרכז המפלגה אישרו את החיבור עם מפלגתם של בן ארי ובן גביר, לאור ההצעה שקיבלו מנתניהו. הרב פרץ: "נפתלי בנט פעל נגד הציונות הדתית. מי שבוחר בו פועל נגד הציונות הדתית"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/02/19 20:21 טו באדר א'

אושר הסכם הריצה של הבית היהודי עם עוצמה יהודית
הרב פרץ ובכירי הבית היהודי בכינוס המרכז, צילום: כיפה

חברי מרכז הבית היהודי אישרר הערב (ד') בפתח תקווה את הסכם הריצה המשותפת עם האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, זאת על רקע התנגדותם הגדולה של חלק מפעילי המפלגה.

ראש הממשלה נתניהו התקשר ליו"ר הבית היהודי ,הרב רפי פרץ, ובירך אותו על התמיכה שקיבל במרכז מפלגתו וסיכם איתו על חתימת הסכם עודפים בין המפלגות. כך הוא עשה גם עם יו"ר האיחוד הלאומי,ח"כ בצלאל סמוטריץ', שמפלגתו אישרה גם היא את הסכמי הריצה עם הבית היהודי ועוצמה יהודית

קודם לכן, בחר הרב פרץ בנאומו לתקוף בפתח דבריו את המנהיג הקודם של המפלגה, נפתלי בנט: "הבית שלנו בסכנה. דלתינו תמיד פתוחה על אף השוני, בנים שובו הביתה הגיעה יום פקודה. אנחנו בסכנה כי נפתלי עזב את הבית".

 לדבריו, "נפתלי בנט פעל נגד הציונות הדתית. מי שבוחר בו פועל נגד הציונות הדתית, אבל הוא לא יצליח כי אנחנו מפלגה של 70 שנה לא של 6 דקות. אנחנו ננצח. נפתלי, קשה להגיד על המעשה שלך שהוא יהודי".

על ההסכם עם עוצמה יהודית וההצעות שקיבל מנתניהו אמר הרב פרץ כי "אנחנו צריכים גוש ימיני כדי שלא מגורש שום מביתנו כמו שנעקרנו מעמונה ומעצמונה. אנשי עוצמה יהודית לא שותפים לאמונתי, יש לנו השקפות עולם שונות ואפילו מנוגדות אני מקבל אותם האורחים שמבקשים להיכנס לביתנו.

"ההסכם עם נתניהו הוא בשורה גדולה. נהיה המפלגה הראשונה שתצטרף לממשלה והשנייה בגודלה בקואליציה. אני מבקש לאפשר את ההצעה כי זו הדרך היחידה שננצח אנחנו. המשא ומתן עם ידידנו אהובינו אלי ישי, בתיאום עם ראש הממשלה, עושים מאמץ גדול שישי יהיה חלק מאיתנו".

מיד לאחר הרב פרץ עלתה לדבר יפעת ארליך, שהביע את התנגדותה להסכם עם עוצמה יהודית. לדבריה, "הבית יהודי והאיחוד לאומי עוברים את אחוז החסימה בגדול". בקהל היה מי שצעק לעברה כי היא לא נבחרה בדרך דמוקרטית ולמשמע הקהל התחייבה כי "כל החלטה שתתקבל על ידי הרב פרץ וההחלטה שלכם תהיה מקובלת עלי".

עוד לפני נאומי השניים, ניסה סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, לשכנע את הפעילים בנחיצות החיבור עם בן גביר כשטען כי "אין ברירה והסקרים מראים שלא עוברים את אחוז החסימה". דבריו הופרעו על ידי מספר פעילים ובראשם סגן ראש עיריית לוד, יוסי הרוש. בן דהן המשיך ואמר כי, "קיבלנו מראש הממשלה חבילה מאוד מכובדת. ראש הממשלה מבין את החשיבות שלנו בממשלה. אני בעד ההסכם".

חברו למפלגה, ח"כ מוטי יוגב הסביר למדוע התנגד עד לא מזמן לחיבור זה וציין כי "הבעיה היא שאין בהם ממלכתיות". הוא אף ציין כי גם בקרב משפחתו הקרובה יש מי שלא אוהב את ההסכם המסתמן: "שניים מילדי הודיעו לי שאם הם בפנים אנחנו בחוץ". לצד זה, גם הוא ניסה לשכנע את חברי המרכז בנחיצות המהלך: "ההסכם רע במיעוטו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן