מוטי יוגב ניצח: אלה נבחרי מרכז הבית היהודי לכנסת

הרב רפי פרץ יוביל את המפלגה, מיד אחריו ח"כ מוטי יוגב. לאחר ספירה חוזרת גבר הרב אלי בן דהן, בארבעה קולות, על דוידי בן ציון, שמתכוון לערער על התוצאות. הוועדה המסדרת מתכוונת לשבץ אישה במקום השלישי

חדשות כיפה מירב כהן, גלעד כהן, חדשות כיפה 04/02/19 22:36 כט בשבט התשעט

מוטי יוגב ניצח: אלה נבחרי מרכז הבית היהודי לכנסת
הראשון והשני | הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגב, צילום: יח"צ

לאחר לא מעט דיונים והצבעות, הערב (ב') הצביעו מאות חברי מרכז 'הבית היהודי' בבחירות המקדימות וקבעו את רשימת מפלגת 'הבית היהודי' לכנסת ה-21. זהו סדר נבחרי הבית יהודי, ללא איחוד עם 'האיחוד הלאומי': יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, אחריו ח"כ מוטי יוגב, המקום השלישי ישוריין לאישה שהוועדה המסדרת תקבע את זהותה השבוע. במקום הרביעי, בפער של ארבעה קולות בלבד, סגן השר, הרב אלי בן דהן. במקום החמישי סגן המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון.

בהמשך הרשימה ניצבת מירי אברג'יל במקום השישי, שוקי זוהר במקום השביעי, ויו"ר צעירי מפלגת הבית היהודי, יונתן דובוב במקום השמיני. 

חברי הבית היהודי

חברי הבית היהודיצילום: כיפה

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ נשא הערב את נאום הבכורה בתפקיד החדש ואמר: "בבית שלי יש אמונה בארץ ישראל עם ישראל. ומדינת ישראל. יש כאלה שהבית שלנו לא מספיק להם. באים לרגע והולכים". הרב פרץ התייחס גם לצירוף מפלגות נוספות לרשימה ואמר: "יש לנו הרבה משותף עם האיחוד הלאומי ועוד שותפים".

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: כיפה

סגן המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון (34) הוא ללא ספק הפתעת הבחירות המקדימות. דוידי לא הצליח לעקוף שני חברי כנסת מכהנים, את ח"כ מוטי יוגב ואת סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן. מקורבים מטעמו של דוידי בן ציון טענו כי "עשו עליו סיבוב" וכי הוא מוביל בעשרה קולות על בן דהן. "נעשה ניסיון לגרום לי לא להיבחר", טענו מקורבים לדוידי והוסיפו כי "זה לא סוף הסיפור" וכי בכוונתם לערער על התוצאות. 

על פי סקר שהתפרסם היום ב'הארץ', הבית היהודי מקבל 6 מנדטים בריצה משותפת עם 'האיחוד הלאומי'.

הרב רפי פרץ וניר אורבך

הרב רפי פרץ וניר אורבךצילום: כיפה

 

רגע לפני התוצאות

רגע לפני התוצאותצילום: ללא קרדיט

הפריימריז בבית היהודי

הפריימריז בבית היהודיצילום: דוברות הבית היהודי

כזכור, בבית היהודי הגיעו למסקנה כי החלטת יושב ראש המפלגה תהיה של הוועדה המסדרת. אתמול (א') בחרה המפלגה את הרב רפי פרץ ליו"ר החדש של של המפלגה, זאת לאחר נטישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד את הנהגת הציונות הדתית לטובת הקמת 'הימין החדש'. היום הגיעו מאות אנשים כדי להצביע בעד הרשימה המלאה לכנסת ה-21 של הבית היהודי. הבחירות לכנסת יתקיימו בעוד כחודשיים ב9.4.19.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן