שבוע לבחירות: לאן נעלם אלי בן דהן?

סגן שר הביטחון מהבית היהודי כמעט ולא התראיין מאז ששוריין ברשימת הליכוד. לחדשות כיפה נודע כי לא מדובר בצירוף מקרים, אלא באסטרטגיה מכוונת מצד סביבתו, נגזרת מההסכם בין נתניהו לרב פרץ ולסמוטריץ

חדשות כיפה משה ויסטוך, מירב כהן חדשות כיפה 02/04/19 16:16 כו באדר ב'

שבוע לבחירות: לאן נעלם אלי בן דהן?
מחביאים אותו? בן דהן, צילום: פלאש 90. דניאל שטרית

מאז שהוחלט, במסגרת ההסכם בין הליכוד לבית היהודי-האיחוד הלאומי, על שריונו של הרב אלי בן דהן ברשימתו של נתניהו, מיעט סגן שר הביטחון להתראיין. לחדשות כיפה נודע כי הדבר נעשה בכוונה בשל מצבו הפוליטי הרגיש והמורכב כאיש הבית היהודי ברשימת הליכוד.

יממה לפני מועד הגשת הרשימות, הגיעו ראש הממשלה וראשי הבית היהודי- האיחוד הלאומי להבנה, לפיה הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ יחברו למפלגת עוצמה יהודית והוא בתמורה ימלא אחר שורת תנאים שהציבו. אחת ההבנות היתה כי בליכוד ישוריין איש מרשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, שבתום הבחירות ישוב ויהיה חלק מסיעתם.

לאחר שהשריון הוצע למספר חברים, כמו אורית סטרוק ומוטי יוגב, לבסוף הוחלט כי מי שישובץ במקום ה-28 ברשימת הליכוד יהיה סגן שר הביטחון בן דהן, ומאז קולו כמעט שלא נשמע בכלי התקשורת באירועים פומביים.

רשימה לא מרשימה

לא מופיע באף שלטצילום: פלאש 90

על מנת שהחבירה הטכנית של בן דהן לליכוד תתקבל בצורה טבעית, הוא נמנע מלהגיע לאירועים של הבית היהודי, כמו הערב בו אושר החיבור לבן גביר וחבריו, וכן לאירוע השקת הקמפיין של איחוד מפלגות הימין שנערך לפני מספר שבועות.

לעומת זאת, לאירוע של מפלגתו של נתניהו הוא הגיע, אך סירב לבקשת חדשות כיפה להתראיין. בהמשך, על אף בקשות חוזרות ונשנות לראיין אותו בנושאים שעל סדר היום, בלשכתו סירבו לאפשר לו להתבטא באופן ציבורי והקפידו שהופעותיו בתקשורת תהיה מועטה.

מבדיקת חדשות כיפה עלה כי האסטרטגיה שבה בחרו בסביבתו של סגן השר היתה מכוונת, במטרה למנוע ממנו "להסתבך", עקב מצבו הפוליטי המורכב כאיש הבית היהודי המשובץ בליכוד. יש לציין כי נגד שריון זה הוגשה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית וכן לבג"ץ, אך שתיהן נדחו והמהלך אושר.

באיחוד מפלגות הימין לא הגיבו לידיעה, בליכוד ציינו כי הם לא מכירים הנחיה שאוסרת על בן דהן להתראיין ואילו בלשכתו של סגן השר סירבו להגיב.