וועדת הבחירות החליטה: שריונו של בן דהן במקום ה-28 בליכוד חוקי

לאחר עתירות לוועדת הבחירות, החליט השופט מלצר כי ההסכם בין הבית היהודי לליכוד חוקי וניתן לקיים את ההבנות שהושגו בין הצדדים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/03/19 20:36 כח באדר א'

וועדת הבחירות החליטה: שריונו של בן דהן במקום ה-28 בליכוד חוקי
אלי בן דהן. השיריון בליכוד בסכנה?, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

וועדת הבחירות המרכזית אישרה את חוקיותו של ההסכם בין הבית היהודי לליכוד במסגרתו ח"כ אלי בן-דהן שוריין במקום ה-28 במפלגת השלטון. 

כזכור, ראש הממשלה הפציר בראשי איחוד מפלגות הימין להתאחד למרות הפערים האידאולוגיים בין המפלגות. בבית היהודי דרשו מראש הממשלה הבטחות רבות כדי להשלים את המהלך. חלק מההסכם דרש מקום משוריין לאחד ממתמודדי הבית היהודי במקום ה-28 ברשימת הליכוד, ולאחר הבחירות ישוב המועמד למפלגת הבית היהודי, וכך יגדל כוחה של המפלגה. ח"כ בן דהן נבחר למינוי. 

לאחר ההסכם הגיעו לוועדת הבחירות עתירות רבות, חלקן גם של התנועה לאיכות השלטון. בעתירות ביקשו להבין את חוקיותו של ההסכם, ואף דרשו מהשופט מלצר לחקור את כוונותיו של בן דהן לאחר הבחירות. כעת נודע כי הוועדה החליטה שההסכם שריר וחוקי ונתנה בכך אור ירוק להמשך ההבנות בין המפלגות. 

עוד הוחלט בהסכם כי בין המפלגות יתקיים הסכם עודפים וראשי הבית היהודי יקבלו בממשלתו הבאה של נתניהו, אם יבחר, שני תיקים בכירים. בנוסף הוחלט כי בן דהן יהיה מנוע מלקדם את הקמפיין של הבית היהודי ויגיע לעצרות של מפלגת הליכוד.