גנץ לשר החוץ הגרמני: נקדם את תכנית המאה באחריות

שר החוץ הגרמני, הייקו מאאס, נפגש עם שר הביטחון גנץ במסגרת ביקורו בארץ. השניים דנו בתכנית השלום האמריקאית ובתוקפנות האיראנית. גנץ: "לגרמניה יש תפקיד משמעותי בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 18:22 יח בסיון התשפ

גנץ לשר החוץ הגרמני: נקדם את תכנית המאה באחריות
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש היום (ד') עם שר החוץ הגרמני, מר הייקו מאאס, במסגרת ביקורו בארץ כאורח משרד החוץ. גנץ ומאאס דנו ביחסים הקרובים של ישראל וגרמניה המבוססים על ערכים ואינטרסים משותפים.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, הודה לשר החוץ הגרמני על המעורבות האישית שלו בהוצאת פעילות ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה ועל המחויבות הממושכת שהפגין למאבק בגילויי אנטישמיות ואנטי ציונות בדגש על מוסדות בינלאומיים. 

עוד עסקו השניים בהתפתחויות האזוריות ובצעדים המדיניים העומדים על הפרק. בהקשר זה, אמר גנץ למאאס, כי תוכנית השלום של הממשל האמריקאי מהווה הזדמנות היסטורית שהוא רואה חשיבות בקידומה ביחד עם הממשל. כל זאת, מתוך ראייה אחראית ודיאלוג מירבי עם הגורמים השונים באזור וכחלק מדיאלוג בינלאומי רחב.

גנץ דן עם מאאס בנתונים המדאיגים לגבי איראן שעולים מדו"ח סבא"א האחרון המצביע על תוקפנותה, והפנה את תשומת לבו של שר החוץ הגרמני לצורך לפעול באופן אקטיבי במועצת הביטחון ובאיחוד האירופי. בכלל זאת, אמר גנץ, כי יש להוביל מדיניות תקיפה שתוודא את קיום הפיקוח ההכרחי שימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיהווה סכנה לעולם כולו.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון אמר בסיום הפגישה: "אנו מוקירים את היחסים המיוחדים עם גרמניה ונעשה כל שניתן כדי לחזק את שיתוף הפעולה והדיאלוג עמה כמובילה חשובה באיחוד האירופי וכידידת אמת של ישראל. לגרמניה יש תפקיד משמעותי בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון".