אין גבול לטמטום: המראיינת השוותה בין מספר המחבלים למספר החטופים בעסקה

במהלך ראיון לטלוויזיה הבריטית, האשימה המראיינת את ישראל בתנאי עסקת החטופים. אילון לוי, דובר מטעם הממשלה, זעם וענה כי האשמה כולה על חמאס. "אנחנו פועלים בנסיבות מחרידות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 15:36 י בכסלו התשפד

אין גבול לטמטום: המראיינת השוותה בין מספר המחבלים למספר החטופים בעסקה
מתוך הראיון, צילום: צילום מסך

עסקת החטופים עתידה לצאת לפועל בימים הקרובים ובעולם מתעניינים בתנאי העסקה,וביניהם תנאי שמרתק את העולם: שחרור של 50 חטופים, ילדים ונשים, כנגד 150 אסירים מבתי הכלא. אחת המתעניינות היא מראיינת של SkyNews שראיינה את אחד מדוברי הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, ושאלה אותו על הפרופורציה המשונה והאשימה את ישראל בכך שהיא מעריכה פחות חיים של פלשתינים בכך שמוסרים שלושה פלשתינים על כל ילד ישראלי.

הדובר התפוצץ: "מקומם. ה"מידתיות" לא מעניינת כשהם מצליחים להוציא יותר אסירים"

לוי לא נשאר חייב ותקף בחזרה "זוהי האשמה מזעזעת. אילו יכולנו לשחרר אסיר אחד על כל חטוף כמובן שהיינו עושים את זה. אנו פועלים בנסיבות מחרידות. אנחנו לא בוחרים מרצוננו לשחרר אסירים שיש להם דם על הידיים" הוא הדגיש כי מדובר במחבלים שביצעו פיגועים.

"שימי לב שפתאום שאלת ה'מידתיות' כבר לא מעניינת את התומכים של הפלשתינים כשהם מצליחים להוציא יותר אסירים", הוא זועם, "זה מקומם להציע שהעובדה שאנחנו מוכנים לשחרר יותר אסירים שהואשמו במעשי טרור מאשר מהילדים התמימים שלנו שיוחזרו אלינו, זה כאילו אומר שלא אכפת לנו מחיים של פלשתינים. זאת האשמה מגעילה".

אילון לוי הוא יליד בריטניה, בוגר אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת קיימברידג' ואושיית רשת שפעיל מאוד בהסברה למען ישראל. בתחילת המלחמה המדינה גייסה אותו למערך ההסברה הלאומי, ושולחת אותו להגן על ישראל בתקשורת הזרה.