מעצבת סיפורים מוכרת מטפחות עד 100 שקלים: מעצבת "נזר לראשך" בראיון מיוחד

יוצרת מותג המטפחות החדש מספרת מה גרם לה לפתוח עסק במקביל פעילותה בתחום הריקוד והאיפור, מה הייתה הטעות הראשונה שעשתה בתחום, וגם, איך נראה יום העבודה שלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/08/22 09:57 ז באב התשפב

מוכרת מטפחות עד 100 שקלים: מעצבת "נזר לראשך" בראיון מיוחד
צילום: עדן ברמן

הכירו את יסכה ברמן, בת 25 ממבוא חורון. נשואה לעידן ואמא לטוב המתוק. היא השלימה תואר ראשון במחול, רקדנית בלהקה ומורה למחול. בנוסף, היא מאפרת לאירועים ומעצבת מטפחות. השנה הקימה את העסק "נזר לראשך - מטפחות מעוצבות", אחרי שהרגישה שמשהו בעולם המטפחות חסר. 

פריט חובה שיש לך בארון?

וואנזי לימי החורף.

בגד שלעולם לא תלבשי?

בגד בצבע ירוק זרחני. כאישה נשואה, מורה ומאפרת חשוב לי להיראות טוב גם בשגרה היום-יומית. אני מרגישה שלבישת מטפחת זה לא מותרות, אלא צורך בסיסי של כל אישה. כמו שלא אלבש את אותם בגדים שלבשתי אתמול, כך גם ארצה להחליף את המטפחת על בסיס יומי, כדי להתאוורר ולגוון את סגנון הלבוש שלי. 

צילום: עדן ברמן

בתחילת הנישואים קניתי מטפחות מעלי-אקספרס אבל מהר מאוד הרגיש לי שהן לא מתאימות לצורת הלבוש שלי. מצד שני, מטפחות של המעצבות המוכרות (שאני מאוד אוהבת) היו יקרות לי מדי, ולא יכולתי להרשות לעצמי לקנות יותר מכמה מטפחות בודדות לשבתות וחגים.

התחלתי לתפור לעצמי, וכשהתגובות מהסביבה היו טובות התחלתי להבין שאני לא היחידה בסירה הזו, והרבה נשים מרגישות אותו הדבר. בעלי הציע שאפתח עסק, וכך היה. אני מעצבת מטפחות חגיגיות יותר ופחות, שיתאימו לאירועים וגם לשגרת היומיומית, עד מאה שקלים בלבד. 

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

בקולקציה הראשונה קניתי חומר שהספיק ל-5 מטפחות לכל דגם. כשהבנתי את הטעות והלכתי לעשות השלמות, כבר היה מאוחר מדי, לא נשאר כלום מהבדים. כנראה חששתי שלא ילך.

צילום: ישיב דפנה

איך נראה יום עבודה שלך?

דבר ראשון כוס קפה. ממשיכה בלהעלות חומרים לרשתות החברתיות, לדבר עם לקוחות ולהכין משלוחים. אוהבת במיוחד ימים של נסיעה לבחור בדים לקולקציה הבאה. בשאר הזמן, גם רוקדת בלהקה ומלמדת מחול, ועוסקת באיפור לאירועים.

הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

העשייה הבלתי פוסקת: הכנת הקולקציה הבאה, העיסוק בפרסום והרחבת קהל הלקוחות, והמחשבות הבלתי פוסקות על איך אפשר לשפר ולייעל.

איך בחרת את שם המותג?

חשבתי מה מטפחת הראש מייצגת בשבילי. כאישה שאוהבת את השיער שלה, ורואה בו חלק גדול מהנשיות שבה. הרגשתי שהמטפחת צריכה לקבל מעמד מכובד לא פחות, ממש כמו כתר. באחד הערבים בעלי הציע "כתר לראשך" ואני השלמתי, "נזר לראשך".